متهمان با مدارک افراد معتاد، چند حساب بانکی باز کرده بودند

کلاهبرداری ماهواره‌ای از 300 نفر

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ سه کلاهبردار که با شگرد برگزاری مسابقات پیامکی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای از ۳۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۲۳۷۰۹

به گزارش تسنیم، سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره گفت: در پی گزارش یکی از بانک‌ها مبنی بر گردش مالی مشکوک یکی از حساب‌های این بانک، موضوع بررسی و مشخص شد فرد یا افرادی با سوءاستفاده از حساب مسدود شده در این بانک از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

کاکوان تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران با تبلیغ مسابقات پیامکی خود در شبکه‌های ماهواره‌ای با استفاده از 14 خط تلفن همراه اعتباری مسابقات صوری پیامکی برگزار می‌کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، گفت: این کلاهبرداران پس از ارسال پیامک از سوی مردم عنوان می‌کردند که آنها برنده جوایزی همچون پلاک و لوازم خانگی شدند و برای ارسال جوایز خود باید هزینه پستی ۴۵ تا ۴۸ هزار تومانی به حساب آنها واریز کنند، غافل از آن‌که اصل این مسابقات کلاهبرداری بوده و شماره حساب اعلام شده به مردم نیز حساب‌هایی است که به نام تعدادی معتاد باز شده و در اختیار این کلاهبرداران قرار گرفته بود.

کاکوان با بیان این‌که تا این لحظه کلاهبرداری از ۲۹۷ نفر با این شیوه و شگرد ثابت شده است، گفت: در همین ارتباط چهار حساب بانکی دیگر نیز از این کلاهبرداران به دست آمده که تحقیقات ادامه دارد.

متاسفانه با توجه به علاقه شدید بسیاری از هموطنان برای شرکت در قرعه‌کشی‌های پیامکی، فرصت مناسب برای مجرمان به‌وجود آمده تا با سوءاستفاده از این فرصت از آنها کلاهبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده عنوان کردند که ده حساب افتتاح شده از سوی معتادان را به قیمت چهار میلیون تومان از آنها خریداری کرده و با استفاده از این حساب‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. تحقیق برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان در این کلاهبرداری گسترده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها