زمان برپایی نمایشگاه «نشانه‌هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران‌زمین» به مدت 20 روز تمدید شد.
کد خبر: ۷۲۳۵۵۸
نمایشگاه 200 هزار سال همبودی انسان و حیوان تمدید شد

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، این نمایشگاه که از هشتم شهریور ماه سال جاری افتتاح شد، قرار بود به مدت یک ماه برپا باشد که 20 روز دیگر تمدید شد.

نمایشگاه «نشانه‌هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران‌زمین» شامل دو بخش است؛ از جمله آثار موزه ملی ایران و آثار موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور که در دو سالن به نمایش گذاشته شده است. با توجه به استقبال بازدیدکنندگان، مدت زمان نمایشگاه تا پایان مهر تمدید شد.

این نمایشگاه شامل مجموعه مهمی از آثار موزه ملی ایران بالغ بر 750 اثر شامل سنگواره حیوانات منقرض‌شده‌ای همچون خرس غار با قدمت بیش از 200 هزار سال، ابزارهای سنگی مرتبط با شکار و سلاخی، ظروف و اشیا منقوش و پیکرک‌های جانوری از دوره‌های گوناگون پیش‌ از تاریخ، تاریخی و اسلامی و همچنین مهر، سکه، گل‌نبشته و نسخه‌های مینیاتور و اشیای زرین و سیمین است.

در نمایشگاه «تنوع‌زیستی جانوری در ایران» که به همت موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی برپاشده است، مجموعه مهمی از گونه‌های تاکسی‌درمی‌ شده پستانداران کمیاب از جمله یوز، پلنگ، گور، گوزن و پرندگان همراه با نمونه‌های سنگواره مهره‌داران از منطقه فسیلی مراغه با قدمت نزدیک به نه میلیون سال به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های موزه ملی ایران در خیابان امام خمینی، نبش خیابان سی تیر همه‌روزه، غیر از روزهای دوشنبه بین ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها