دیدار رایگان از موزه‌ها برای کودکان

به مناسبت هفته ملی کودک، تمامی کودکان و نوجوانان کشور می‌توانند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته همراه خانواده‌های خود به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید کنند.
کد خبر: ۷۲۴۹۵۳
دیدار رایگان از موزه‌ها برای کودکان

به گزارش ایرنا، احمد محیط‌طباطبایی، مشاور ارشد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، روز گذشته در آغاز گرامیداشت هفته ملی کودک با اشاره به شعار امسال مبنی بر «سلام من کودکم» افزود: صلح و امنیت، بازی و خانواده، تعلیم و تربیت با کیفیت، میراث فرهنگی و حفظ طبیعت، شادی و معنویت، حقوق و رسانه و ایمنی و سلامت برای همه کودکان، روزهای نامگذاری شده برای هفته کودک است.

وی از جمله برنامه‌های این هفته را برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی ویژه کودکان، نمایش‌های عروسکی، نمایشگاه‌های عکس کودکان در قالب اقوام ایرانی، افغان، کتاب‌های مناسب کودکان، لوازم کودک و اسباب‌بازی، عروسک‌های مدرسه‌موش‌ها، موزه نیروی هوایی و آب و فاضلاب عنوان کرد.

محیط‌طباطبایی، برگزاری تورگردش در موزه‌وبرپایی کارگاه‌های آشنایی با انیمیشن و قصه‌گویی، باستان‌شناسی، نجوم و ستاره‌شناسی، هفت‌سنگ، تیله‌بازی، و آشنایی با رباتیک را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.

مشاور ارشد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه کارگروه کودک و نوجوان در موزه‌ها گفت: آموزش در موزه‌ها بزرگ‌ترین شکل معرفی و شناساندن میراث فرهنگی به یک جامعه محسوب می‌شود و کودکان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جوامع هدف برای این امر به شمار می‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها