همان‌طور که دنیای ارتباطات گسترده‌تر و وسیع‌تر می‌شود لزوم استفاده از ابزار و لوازمی خاص در این زمینه بخصوص در مراکز اداری و تجاری افزایش یافته و در این راستا دستگاه فکس به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و بدیهی مشاغل هم اکنون در نوک پیکان انتخاب است.
کد خبر: ۷۲۳۵۴۲
قیمت فکس کردن

به‌طور کلی می‌توان فکس‌ها را به سه گروه عمده معمولی، اداری و پیشرفته تقسیم‌بندی کرد. بنابراین ابتدا موارد مورد نیاز خودتان مثل حافظه، کیفیت ارسال و دریافت تصاویر و تعداد ارسال فکس در دقیقه را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

سرعت فکس را جدی بگیرید

یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت و البته کیفیت دستگاه فکس، سرعت دریافت و ارسال اطلاعات است که می‌توان برای اطلاع از این روند به اعداد و ارقام چاپ شده روی جعبه آن توجه ویژه داشت. به‌طور کلی دستگاه‌های فکس توان ارسال اطلاعات با سرعت‌هایی بین bps 4800 تا bps 28800 را دارند که هر چه این عدد بالاتر باشد سرعت ارسال برگه مورد نظر شما یا دریافت اطلاعات ارسالی بالاتر می‌رود.

نوع چاپگر، گزینه‌ای مهم

به‌طور کلی دستگاه‌های فکس با سه روش حرارتی، جوهر افشانی و لیزری هم اکنون در بازار مصرف موجود هستند.

در همین حال بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه فکس برای دفاتر به عقیده بسیاری از فعالان بازار، فکس‌هایی با قابلیت چاپ لیزری است. چون در این دستگاه‌ها نه‌تنها کیفیت چاپ بالاست بلکه ماندگاری برگه چاپ شده از دیگر موارد مهم‌تر است.

حافظه هرچه بیشتر، بهتر

گاهی اوقات در اداره‌ها و دفاتر تجاری مسئول مربوطه فراموش می‌کند مخزن دستگاه را از کاغذ مناسب پر کند یا این‌که در میانه کار فکس، رول کاغذ تمام می‌شود. اینجاست که می‌توانیم روی حافظه داخلی دستگاه حساب وی‍ژه‌ای باز کنیم و بدون هیچ نگرانی چراغ‌های دفتر را خاموش کرده و تا صبح روز بعد دستگاه را به حال آماده به کار قرار دهیم. به‌طور معمول دستگاه‌های قابل اعتماد اداری با حافظه 512 مگابایت روانه بازار می‌شوند که این حافظه ممکن است تا ارقامی بالاتر نیز افزایش یابد البته هرچه حافظه بالاتر برود قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت لوازم مصرفی را در نظر بگیرید

شاید هنگام خرید فکس به قیمت اولیه دستگاه توجه بیشتری داشته باشید و با توجه به قیمت ارزان‌تر برخی از برندهای موجود را انتخاب کنید. دریغ از این‌که گاهی اوقات هزینه نگهداری و تامین لوازم مورد نیاز مثل تونر یا کاغذ مخصوص گران خواهد بود تا جایی که گاه پس از مدت کوتاهی از قیمت خود دستگاه بالا می‌زند. پس بدانید هیچ ارزانی‌ای بدون دلیل و علت نیست. این در حالی است که باید مراقب شرایط استفاده از گارانتی برای خرابی‌های احتمالی نیز باشید.

خرید لوازم دست دوم ممنوع

ممکن است گاهی با توصیه دوستان و آشنایان برای ارزان‌تر خریدن این نوع دستگاه تشویق به خرید دستگاه‌های دست دوم شده باشید، اما کمی فکر کنید و بعد از آن اگر به نتیجه مطلوب و مثبت رسیدید اقدام به خرید کنید چون معمولا دستگاه‌های فکس با توجه به تکنولوژی و تجهیزات ظریفی که در آنها به کاربرده شده، دارای عمر مفید هستند و شما در این موارد هرگز از گذشته دستگاه چیزی نمی‌دانید و صرفا به گفته‌ها و ظاهر دستگاه مورد نظر توجه خواهید داشت در حالی که دنیای سیم‌پیچ‌ها و خازن‌های این دستگاه می‌تواند باعث دردسری بزرگ برای شما باشد. بنابراین بهترین گزینه، خرید از فروشگاه‌های معتبر و دستگاه‌های نو و آکبند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها