یک متخصص پوست با بیان این‌که شایع ترین بیماری پوستی، جوش صورت و آکنه است، گفت: انواع کرم، لوسیون و روش‌های درمانی و لایه‌برداری که در شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی رسانه‌های خودی تبلیغ می‌شود هیچ گونه سند علمی ندارد.
کد خبر: ۷۲۳۱۸۳

دکتر منصور نصیری کاشانی درباره شایع ترین بیماری‌های پوستی در کشور، با اشاره به روش‌های درمان بیماری‌های پوستی و معرفی کرم‌های متعدد در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های داخلی، تصریح کرد: تبلیغات درمان بیماری‌های پوستی آن هم در یک جلسه، غیر قابل باور و امکان است.

از آنجا که مردم به رسانه‌ها اعتماد دارند نباید از این اعتماد، سوء‌استفاده شود و رسانه‌ها نباید برای جبران منابع مالی هر چیزی را که با سلامت مردم ارتباط دارد، بدون آگاهی از محصول، تبلیغ کنند.

وی به تبلیغ پیوند مو در شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره و اظهار کرد: متأسفانه این تبلیغات، بدون در نظر گرفتن پیامدهای منفی کاشت مو صورت می‌گیرد که اغلب اغراق‌آمیز و برای تحریک مردم و کسب درآمد از جیب آنهاست.

فقر آهن در مادر عامل ابتلای کودک به اوتیسم

پزشکان دریافته‌اند در بدن مادرانی که صاحب فرزندان مبتلا به اوتیسم هستند میزان آهن، قبل و طی بارداری کمتر از مادرانی است که فرزندان سالم دارند.

به گزارش ایسنا، به اعتقاد این پزشکان رابطه میان مصرف پایین آهن و افزایش خطر ابتلا به اختلال اوتیسم در دوران شیردهی، شدیدتر است. البته خطر ابتلا به این اختلال، علاوه بر پایین بودن آهن خون مادر به عوامل دیگری همچون بارداری در سنین بالا و سوخت ساز غیرعادی بدن در دوران بارداری نیز مربوط می‌شود.

مشخص شده است خطر ابتلا به اوتیسم فرزند در زنانی که علاوه بر مصرف پایین آهن، دچار مشکلات ناشی از سوخت و ساز غیرطبیعی مانند چاقی و فشارخون هستند یا بارداری در سنین بالا دارند، پنج برابر بیشتر است.

کمبود آهن و به دنبال آن کم خونی، از شایع‌ترین عوامل موثر در کمبود مواد مغذی در دوران بارداری است. در واقع وجود آهن، لازمه رشد اولیه‌ مغز جنین، بهبود ‌عملکرد سیستم عصبی و ایمن‌سازی بدن است که ضعف در این موارد، به اختلال اوتیسم منجر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها