افغانستان فردا موافقتنامه امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد؛ توافقنامه ای که به آمریکایی ها اجازه خواهد داد بخشی از نیروهایشان را پس از خروج نیروهای تحت رهبری ناتو در افغانستان به نام آموزش نیروهای افغان نگه دارند.
کد خبر: ۷۲۲۶۹۰
فردا توافقنامه امنیتی افغانستان با امریکا امضا می شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا در افغانستان امروز اعلام کرد رئیس جمهور جدید افغانستان قرار است روز سه شنبه موافقتنامه امنیتی با آمریکا را امضا کند.

پیشتر رنگین دادفر سپنتا مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور امنیت ملی نیز روز شنبه اعلام کرده بود توافقنامه امنیتی دوجانبه بین این کشور و آمریکا در پایان ماه جاری میلادی، روز سه شنبه، امضا خواهد شد.

لویه جرگه که گردهم‌آیی بزرگ ریش‌سفیدان قبایل، مقامات دولتی و سیاستمداران افغان است، در ماه نوامبر سال 2013 توافقنامه امنیتی دوجانبه را تصویب کرد و از کرزای رئیس جمهور سابق خواست هر چه زودتر این تفاهنامه را امضا کند اما کرزی این درخواست را رد کرد .

افغانستان امروز دوشنبه شاهد سوگند اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله در سمت رییس اجرایی بود؛ دو شخصیت جنجالی این روزها که قرار است طرف حساب آمریکایی ها در سال های آینده باشند.

امضا این تفاهنامه به آمریکا اجازه خواهد داد پس از خروج نیروهای تحت رهبری ناتو از افغانستان در پایان سال 2014، شماری از نیروهای خود را به منظور آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغان، در این کشور نگه دارد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها