چهارشنبه هفته گذشته و در جریان حضور رئیس جمهور کشورمان در آمریکا، حسن روحانی با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در جریان سخنرانی باراک اوباما در اقامتگاه نخست‌وزیر انگلستان برگزار شد و طرفین به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
کد خبر: ۷۲۲۲۳۴
پس لرز‌ه‌ های دیدار با کامرون

به گزارش مثلث آنلاین، اما روز بعد دیوید کامرون هنگامی که اجلاس عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد انتقادات تندی را روانه ایران کرد که بازتاب وسیعی داشت. او گفت که با ایران بر سر سه موضوع اختلاف نظر داریم: مساله هسته‌ای، مسائل حقوق بشری و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی.

حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای و فرهنگی رئیس‌جمهور در یک اظهارنظر که در صفحه شخصی خودش منتشر کرد به این انتقادات با جملات کوتاه و مختصر اینگونه پاسخ داد: ملاقات مقامات عالی رتبه کشورها بایکدیگر به معنای حل یک شبه اختلافات نیست کشورها هم می توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند هم اختلاف نظر خود را حفظ کنند.

تکرار ادعاهای بی حاصل گذشته کمکی به نیازمندی های امروز دو کشور نمی کند برای ساختن فردا باید از گذشته عبرت گرفت .واقعیت این است که ایران هم انتقادات و اعتراضات بسیاری به سیاست خارجی و حتی داخلی انگلستان دارد ولی این منافاتی با ملاقات سران و برقراری روابط دیپلماتیک ندارد .

«ندا» بازگشتِ بی‌‌سر و صدای اصلاح‌طلبان به حاکمیت

بسیاری از تحلیلگران سیاسی نقش خاتمی را در تشکل ندا یک نقش راهبردی و کلیدی عنوان کردند، نکته‌ای که صادق خرازی نیز در مقام دبیرکلی بر آن صحه می‌‌گذارد و هماهنگی ندا با خاتمی را تایید می‌کند.

به گزارش فارس، وی به روزنامه الحیاة که از او پرسیده آیا با آقای خاتمی هماهنگ هستید، گفته است: «بله، فکر می‌کنیم که آقای خاتمی رئیس بلامنازع جریان اصلاحات است و تحت هر شرایطی اینگونه باقی خواهد ماند.»

خرازی حتی در برابر هجمه‌ها به تشکل ندا به خاطر ایجاد تفرقه در جریان اصلاح‌طلبی، از نقش محوری خاتمی در «ندا» رونمایی می‌کند که این رویکرد موید محوریت خاتمی برای این تشکل است.

خرازی درباره مشورت خود با خاتمی درباره این حزب در شرف تاسیس به خبرنگاران می‌گوید: «من درباره تشکیل این حزب با سیدمحمد خاتمی مشورت کردم و وی موافقت خود را با ایجاد این تشکل و هر تشکل سیاسی دیگر اعلام کرد.»

شاید بتوان تجدیدنظر و نوسازی در احزاب و ساختار سیاسی اصلاح‌طلبان را مهم‌ترین کارویژه اصلاح‌طلبان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 92 دانست؛ در واقع یک بازسازی همه‌جانبه که ناظر به انتخابات مجلس دهم طراحی شده است.

اصلاح‌طلبان که به گفته فعالان حزبی خود در بازه زمانی سال‌های 88 تا 92 حال و روز خوشی نداشته‌اند، اکنون می‌خواهند پرچم احزاب منحل‌ شده خود را بر دست گرفته و بلند کنند و پربی‌راه نیست که اصلاح طلبان «اکنون» را زمان مناسبی برای بازگشت به حاکمیت ولو با رنگ و لعاب جدید می‌دانند.

«استراتژی بازگشت به حاکمیت» چندی است که از سوی اصلاح‌طلبان آغاز شده است و آنها با آنچه به عنوان خاتمیسیم از آن یاد می‌کنند، تلاش دارند راهبردهای این استراتژی را طراحی کنند.در واقع «ندا» برای بازگشتِ بی‌‌سر و صدای اصلاح‌طلبان به حاکمیت تشکیل شده است.

النصره :این جنگ علیه اسلام است

گروه جبهه النصره تهدید کرد که از کشورهای غربی و عربی‌ای که در ائتلاف علیه گروه‌های مسلح در عراق و سوریه مشارکت می‌کنند، انتقام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ابوفراس السوری، سخنگوی گروه جبهه النصره اعلام کرد، جنگی که ائتلاف بین‌المللی مقابله با گروه‌های مسلح به راه‌ انداخته "علیه اسلام" است نه علیه این گروه‌ها.

وی گفت: جنگ طولانی خواهد بود و تنها به چند ماه محدود نمی‌شود و ما از کشورهای غربی و عربی‌ای که در ائتلاف بین‌المللی علیه گروه‌های مسلح در عراق و سوریه شرکت می‌کنند انتقام می‌گیریم.

فرمانده سابق سیا: اوباما فریبکار است

فرمانده سابق سیا در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت که دولت اوباما آمریکایی‌ها را فریب داد و هدف واقعی دولت اوباما دخالت آمریکا در منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "مایکل شویر"؛ تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی و فرمانده سابق واحد پیگیری بن لادن در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد که دولت باراک اوباما، آمریکایی‌ها را فریب داد و هدف واقعی جنگ آمریکا دخالت این کشور در منطقه است.

وی درباره روی آوردن القاعده و گروه‌های تروریستی به ضبط و انتشار بخشهای تصویری در اینترنت گفت: من فرد باهوشی نیستم و اشتباهاتی نیز دارم و شاید فکرکنید که من کودن هستم؛ اما در واقع ما با دشمنی روبرو هستیم که هدف خود را صریحا اعلام می‌دارد و پس از آن اقدام به اجرای آن می‌کند؛ اما با این وجود ما سومین رئیس جمهور را پس از بیل کلینتون و جرج بوش داریم که همان حرف‌های مهملی که پیشینیان وی در طول 18 سال گذشته گفته‌اند، تکرار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها