نماینده پارلمان عراق از وضعیت رقت بار زنان موصل می گوید

اعدام نامزدهای زن انتخاباتی از سوی داعش

امروز زنان موصل عملا در بند داعش هستند و باید به دستورات ضد انسانی این گروه تروریستی عمل کنند، این شرح حال عراق کنونی است که استان نینوا و مرکزش موصل تسلیم اوباش شده و در سکوت مردانش، هتک زنان می کنند.
کد خبر: ۷۲۱۷۴۰
آنچه که داعش با زنان موصل می کند

به گزارش ایرنا از بغداد،راستی در عراق چه می گذرد؟ یک گروه با مقررات و قوانین بدوی و دور از انسانیت بر جان و مال و ناموس همگان مسلط شده و ضد انسانی ترین رفتارها را با زنان و دخترکان کم سن و سال، آن هم به نام خدا و دین می کند و هیچ صدایی بلند نمی شود.

پس مردان و جوانان موصل کجایند؟ این سوالی است که عراقی ها از هموطنان موصلی خود می پرسند و سراغ وجدان هایشان را می گیرند که گویا در خوابند.

حالا عراقی ها کمی به خود آمده و سوال می کنند ؛ مردم و مردان موصل را مورد سوال قرار می دهند و این تازه ترین را 'عبدالزهره الطالقانی' یک فعال رسانه ای و مدنی مطرح می کند و از مردان موصل می پرسد؛ کجایید؟!

غریبه های سیاه پوش آمدند و همسایگان و نزدیکان شما را ربودند، پسران و مردانشان را کشتار کردند و زنانشان را در بازارهای برده فروشی ، به حراج گذاشتند .

عراقی ها حالا می پرسند مردان موصل چگونه توانستند این همه ظلم و ستم را به تماشا بنشینند و حاضر شدند به ضرب شمشیر درمساجد داعش ، این گروه تروریستی و رهبر وحشی آن را دعا کنند؟

آنها ، همه مصلاهای نماز جمعه را تعطیل کردند ، مساجد و حسینیه ها را ویران و حتی به اماکن مقدس مانند یونس پبامبر رحم نکردند و دست آخر هم برای زنان و دخترانشان تعیین تکلیف کردند که از خانه خارج نشوند، صورت ها را زیر نقاب ببرند و بدتر از آن دختران و زنان جوان را برای جهاد نکاح در اختیار مردان از راه رسیده قرار دهند و عجبا از این همه سکوت !

گزارش های رسیده به سازمان ملل که انتشار یافته، از ختنه دو میلیون زن در استان نینوا به خواست داعش خبر می دهند و نشان می دهد که داعش تا کجا پیش رفته که حتی در داخل خانه ها بر مردم حکم می راند.

خبرگزاری عراقی 'نون'، در مقاله ای در هفته گذشته، به این موضوع به طور صریح تری اشاره کرد و از اوج توهین ها و تحقیرها علیه مردان موصل نوشت و اینکه حال که مردان حرکتی نمی کنند، شاید لازم باشد زنان برای آزادی و رهایی خود بپاخیزند.

هنوز از 'افسران آزاد موصل' ، 'مردان عشایر' ، 'جنبش جوانان' و حتی از وعده های اسامه نجیفی که خبر از تشکیل دسته های قهرمانان از اهالی خود موصل داشت، خبری نیست. از همین روست که محافل مدنی در عراق به انتظار یک انقلاب زنانه نشسته اند.

واکنش جنتی به صحبت‌های کیارستمی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مراسم تقدیر و تشکر از فعالان عرصه دفاع مقدس نظر خود را در خصوص اظهارات جدید کیارستمی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اهانت‌های عباس کیارستمی در فیلم جدیدش گفت: شنیدم که گفتند به عباس کیارستمی در فیلمی که از اظهارات جدیدش منتشر شده، اهانتی کردند ولی من چنین چیزی را ندیدم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

در ادامه علی جنتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که با اصرار می‌خواست که او نظر خود را در این زمینه بگوید، گفت: می‌گویند توهین شده ولی من هیچ چیز را ندیدم؛ وقتی ندیده‌ام چگونه اظهار نظر کنم.

ارتباط "داعش" با مذاکرات هسته‌ای

پایگاه اینترنتی فارین پالسی در گزارشی نوشت: "گری سیمور" که اکنون ریاست گروه اتحاد علیه ایران هسته ای را بر عهده دارد اعلام کرد بحران ناشی از اقدامات داعش در منطقه زمینه را برای دستیابی به توافق هسته ای و یا دست کم ترغیب دو طرف به ادامه تلاش ها فراهم کرده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به قلم "الیاس گرول" با عنوان "گشایش ایران در برابر غرب وارد مرحله جدیدی می شود" نوشت : زمانیکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران یک سال پیش برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد مقر این سازمان در نیویورک شد ، آغاز مناسبات دوستانه ایران با غرب کلید خورد.

وی در اقدامی بی سابقه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کرد . پس از آن توافقنامه موقت هسته ای با قدرت های غرب به امضاء رسید. تحریم ها علیه این کشور کاهش یافت و اوضاع اقتصادی ایران سامان گرفت. سران غرب درصدد برقراری مناسبات دوستانه با ایران برآمدند و فضای سیاسی حاکم بر خاورمیانه تحت الشعاع چنین تحولی قرار گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: اساس مناسبات دچار تحولاتی شده: آمریکا و متحدانش می دانند بدون همکاری ایران نمی توانند داعش را در عراق و سوریه شکست دهند. روحانی بیست و پنجم سپتامبر در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت : توافق نهایی در ارتباط با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران می تواند سرآغاز همکاری چندجانبه ای باشد که هدفی جزء تقویت صلح ، امنیت و توسعه را در منطقه و آنسوی آن دنبال نمی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عباس یارمحمدی از اراك
United Kingdom
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
با توجه به توافقات اخیر هسته ای متاسفانه قیمت های كالاهای اساسی كم كه نشده بیشتر هم شده .
عبدالكریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
چشم و دل مسلمین علی الخصوص مسلمانان عراق و بالاخص عربهای حاشیه خلیج فارس روشن. شیوخ عرب باید منتظر این بی آبروی در سر زمین خودشان باشند . خدا به سران این ملل آگاهی بخشد. شاید بهتر باشد ایران در این زمینه اقدام كند.

نیازمندی ها