از خودروهای همه کاره تا قطارهای عجیب

وسایل حمل و نقل آینده را ببینید + عکس

سالهاست که کمپانی های مختلف به ساخت و تولید خودروهای خورشیدی روی آورده اند، اما اکنون خودروهای خورشیدی به خیابان های کالیفرنیا وارد شده اند که می توانند سرنشینان بیشتری را جا به جا کنند.
کد خبر: ۷۲۲۲۶۹
خودروهای خورشیدی در ناوگان حمل و نقل + عکس

با نفوذ علم و تکنولوژی در تمامی حوزه ها، زندگی انسان ها دچار تغییر و تحولات شگرفی شده است.

در سال های اخیر، پیشرفت های شگرف و قابل توجهی در عرصه خودروسازی ظهور کرده اند تا این صنعت را متحول کنند. از میان این پیشرفت ها می توان به ساخت خودروهای بدون سرنشین و خودروهای خورشیدی اشاره کرد.

«استلا»، نام خودروی خورشیدی جدیدی است که وارد خیابان های آمریکا شده و از این پس نقش عمده ای را در جابه جایی ایفا خواهد کرد.

خودروهای خورشیدی معمولا برای مسابقات طراحی می شوند در صورتی که استلا اولین خودرویی است که می تواند وارد حمل و نقل شهری شود.

خودروی خورشیدی نوعی خودروی الکتریکی است که نیروی مورد نیاز برای حرکت را از تبدیل انرژی تابشی خورشید به انرژی الکتریکی به دست می آورد. پنل های خورشیدی استفاده شده در سقف این خودرو وظیفه تامین انرژی را برعهده دارند.

«استلا» اولین خودروی خورشیدی با تعداد صندلی های بیشتری است که با همکاری دانشگاه فنی آیندهوون در هلند و یک کمپانی آلمانی ساخته شده و به خیابان های کالیفرنیا در آمریکا وارد شده است.

استلا تنها با یک بار شارژ می تواند مسیری در حدود 500 مایل را طی کند. در روزهای گرم و آلوده امروز، وجود چنین خودروهایی می تواند راه حل موثری باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها