آخرین رهبر شوروی از آمریکا و رئیس جمهوری‌اش برای توصیف روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات امنیت جهانی و بحث‌های "تحریک آمیز" در اروپا به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۲۱۷۴۳
گورباچف: آمریکا ویروس اصلی جهان است

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری آسیا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اپیدمی ابولا، روسیه و شبه نظامیان داعش را به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات جهان توصیف کرد.

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی در واکنش به این سخنرانی اوباما گفت: ویروس اصلی در جهان، آمریکا و جاه طلبی‌های رهبری‌اش است. هدف اصلی آمریکا این است که به مذاکرات در اروپا خدشه‌ وارد کرده، بحث‌ها را تحریک و از همه مهمتر اجازه ندهد تا بحث‌ها در اروپا کاهش یابد. بحران کنونی در اوکراین و دیگر مسائل تنها بهانه‌های آمریکا برای تک قطبی کردن قدرت است.

وی افزود: با وجود تنش‌های موجود میان روسیه و غرب فکر نمی‌کند که جهان در لبه جنگ سرد جدیدی قرار داشته باشد.

گورباچف که به همراه رونالد ریگان، رئیس جمهوری پیشین آمریکا حداکثر اقدامات را برای پایان جنگ سرد انجام داده بودند، گفت، در دوران رهبری‌اش تغییر روابط با آمریکا بسیار دشوار بود.

وی افزود: برای شهروندان ما نیز که فکر می‌کردند ما به تفاهم مشترکی دست نمی‌یابیم، این مساله بسیار دشوار بود اما آمریکا یک کشور بزرگ است و باید روابط خوبی با آن داشته باشیم.

گورباچف با وجود اتنقاداتش از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه در اوایل سال جاری میلادی و موضوع مسکو در رابطه با بحران اوکراین حمایت کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها