وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: آمریکا نباید دیدگاه های خود را به اوکراین دیکته کند و این رویکرد نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۳۳۱۳
هشدار روسیه به آمریکا: دیدگاهایت را دیکته نکن

سرگئی لاوروف در مذاکرات با ایلکا کانروا رییس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: مسکو آماده است در چارچوب پیشنهادهای ارائه شده از سوی کرملین، «تدابیری عینی» به منظور کاهش تنش ها در مناقشه اوکراین، اتخاذ کند.

وی افزود: امیدواریم که این فراخوان های (ولادیمیر پوتین) به ویژه از سوی کیف و (رهبران جدایی طلب) مناطق دونتسک و لوگانسک شنیده شود.»

لاوروف گفت: آماده ایم در کنار سازمان امنیت و همکاری اروپا تدابیری عینی برای رفتن به سمت کاهش تنش ها، اتخاذ کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه بر مخالفت کشورش با عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، تاکید کرد و هشدار داد آمریکا نباید خواست خود را بر اوکراین تحمیل کند.

لاوروف افزود: عضویت اوکراین در ناتو موجب خواهد شد تا تلاش ها برای آغاز مذاکرات و برقراری امنیت در این کشور از مسیر خود خارج شود.

اولویت اول آتش بس بی قید و شرط

وزیر امور خارجه روسیه گفت: بالاترین اولویت در اوکراین باید برقراری آتش بس بی قید و شرط برای پایان دادن به درد و رنج مردم غیر نظامی باشد.

لاوروف هشدار داد: تلاش برای حل و فصل اختلافات با اعمال تحریم های یک جانبه، صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند.

وی در این باره که یک جنگ سرد جدید در روابط میان غرب و روسیه وجود دارد و اگر تحریم ها سخت تر شود واکنش روسیه چه خواهد بود، گفت: تلاش برای حل و فصل بحران ها، با تحریم های یک جانبه خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد، صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند. چنین تلاشی، غیر سازنده و در تضاد با هنجارها و اصول حقوق بین المللی است. صحبت کردن با روسیه یا هر کسی دیگر در مورد این موضوع، با زبان ضرب الاجل و اقدامات اجباری، کاملا غیر قابل قبول است. پاسخ ما به گام های یک جانبه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر، متوازن و در راستای حقوق و تعهدات روسیه در پیمان های بین المللی از جمله سازمان تجارت جهانی بوده است.

لاوروف درباره سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین گفت: ما خواستار تحقیقات بین المللی علنی و عینی بوده ایم. این اقدام غیر ممکن است توضیح دهد که چرا مقامات اوکراین که مسئولیت کامل ایمنی پروازهای بین المللی از قلمرو کشور خود را به عهده دارند، حریم هوایی منطقه جنگی را مسدود نکرده بودند؛ متن صحبت های خلبان هواپیمای مالزی و کنترل هوایی اوکراین کجاست و چرا به جامعه بین المللی ارائه نشده است؟ چرا کنترل هوایی به این پرواز دستور داد وارد منطقه درگیری شود؟

وزیر امور خارجه روسیه افزود: امیدواریم پاسخ این پرسش ها و دیگر پرسش ها را از کشورهایی که نقش پیشرو در تحقیقات بین المللی به عهده دارند و از کسانی که سخنان عمومی بی اساس بیان کرده اند بدست آوریم. حقیقت باید آشکار شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها