تلاش مسئولان و اعضای شورای تامین شهرستان جیرفت به دشمنی هفت ساله شش طایفه در بخش اسماعیلی این شهرستان جنوب استان کرمان پایان داد.
کد خبر: ۶۹۶۲۶۴
اختلاف 7 ساله شش طایفه به صلح ختم شد

هفت سال قبل دو جوان در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت به علت مشاجره با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری منجر به مصدوم شدن جوانان شد.

با توجه به اینکه در جنوب کرمان طوایف با یکدیگر مراوده و خویشاوندی دارند به همین علت بین شش طایفه در مدت هفت سال قطع ارتباط صورت گرفت تا این که سرانجام با تلاش های اعضای شورای تامین شهرستان زمینه صلح و سازش این طوایف فراهم شد.

فرماندار جیرفت شامگاه دوشنبه در این آیین که با حضور امام جمعه، دادستان، رییس دادگستری، شماری از مسئولان محلی و سران طوایف شهرستان جیرفت برگزار شد، گفت: مردم این منطقه از پیشینه انقلابی و وفاداری به ارزش های نظام برخوردارند و این موضوع را در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده اند.

احمد امینی روش با اشاره به اصالت طوایف بخش اسماعیلی گفت: منطقه ای با وجود خانواده هایی ریشه دار و با اصالت نباید دستخوش اختلافات افراد قرار گیرد.

وی افزود: بزرگان، پیشکسوتان و ریش سفیدان منطقه برای جلوگیری از هر گونه تنش باید بر رفتارها و رفت و آمد فرزندان خود دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

بخش اسماعیلی در فاصله 80 کیلومتری شهر جیرفت قرار دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها