امروز 2 مهر 1393 هجری شمسی؛ 28 ذیقعده 1435 هجری قمری؛ 24 سپتامبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۲۰۷۴۳
2 مهر، درگذشت استاد محمد مشکوه

هجری شمسی

2 مهر 1359

سید محمد مشکوه نسخه شناس معاصر درگذشت. وی به درجه اجتهاد هم رسیده بود. ازجمله آثار او مشکوه الاسرار فی حل عقد الاسفار، دره الاخبار و لمعه الانوار را می توان نام برد. استاد مشکوه کلیه آثار خطی کتابخانه خود را در سال 1339 به دانشگاه تهران اهدا کرد و نقش مهمی در افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ایفا نمود.

2 مهر 1371

دکتر هوشنگ احراری پزشک و محقق ایرانی درگذشت. تحصیلات او در دانشگاه تهران و استکهلم سوئد به اتمام رسید. دکتر احراری موسس بخش جراحی عروق در بیمارستان هزار تختخوابی تهران بود و نخستین پیوند مصنوعی آئورت را در ایران انجام داد.

2 مهر 1376

استاد علی کریمی هنرمند نقاش و نگارگر ایرانی درگذشت. استاد کریمی سبک و تکنیک جدیدی در هنر نگارگری پدید آورد و موضوع تابلوها را که تا آن زمان به سبک عهد صفوی محدود می شد به عصر جدید و دوران معاصر کشاند و به آفرینش آثار در این زمینه پرداخت.

هجری قمری

28 ذیقعده 1188

اورنگ زیب عالمگیر، ششمین و آخرین پادشاه گورکانی هند پسر شاه جهان و ممتاز محل درگذشت. اورنگ زیب در شانزده سالگی نایب السلطنه دکن شد. چهل ساله بود که علیه پدرو برادرش کودتا کرد و به سلطنت رسید و 49 سال حکومت کرد.

میلادی

24 سپتامبر 1904

نیلز ریبرگ فینسن دانشمند دانمارکی درگذشت. فینسن موفق شد از خصوصیات نور خورشید و پرتوهای الکتریکی برای درمان برخی بیماری های پوستی استفاده کند و به خاطر همین موفقیت بزرگ و مهم در سال 1903 جایزه نوبل را در رشته پزشکی دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها