جام جم آنلاین تحلیل می کند

اوباما؛ یک اعتراف و چند سوال

نیروهای تروریستی تکفیری داعش یا کنترلشان از دست آمریکا خارج شده، یا تاریخ مصرفشان گذشته و یا این که، این هم یک بازی و دسیسه‌ای تازه از سوی آمریکاست تا با این اقدام دولت قانونی سوریه سرنگون شود که به نظر میرسد این آخرین گزینه درست‌تر باشد.
کد خبر: ۷۲۰۲۳۷
آمریکا حملات هوایی به سوریه را آغاز کرد

شب گذشته نخستین تجاوز رسمی ارتش آمریکا به خاک سوریه انجام شد و با ادعای مبارزه با تروریسم بخش‌هایی از خاک این کشور از سوی بمب افکن‌های آمریکایی بمباران شد.

در حملات هوایی بیش از 20 نقطه از خاک سوریه هدف قرار گرفت.

در حالی که بیش از 3 سال است دولت قانونی و مردم سوریه درگیر مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری هستند که دست پرورده آمریکا و کشورهای مرتجع عربی منطقه است و توانسته با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به مقابله با این گروه‌های تروریستی بپردازد، آمریکا تازه به این فکر افتاده است که ائتلاف ضد تروریستی در منطقه تشکیل دهد و با آن مقابله کند.

شبکه سی ان ان در همین زمینه گزارش داد؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که در این حملات از جنگنده‌ها،بمب افکن ها و موشک های تاماهاک استفاده شد.

کربی افزود: تصمیم اجرای حملات هوایی اوایل روز دوشنبه به دستور «ژنرال لیود آستین» Lloyd Austin ریاست فرماندهی مرکزی امریکا و براساس مجوزی که از سوی فرماندهی کل به وی اعطا شد، انجام گرفت.

این حملات هوایی بدون مجوز سازمان ملل و شورای امنیت انجام می‌شود. در این حملات کشورهایی از جمله عربستان، امارات، اردن و... مشارکت دارند.

ترکیه در ائتلاف ضد تروریستی مشارکت نکرد. جمهوری اسلامی ایران که پیش از این درمقابله با تروریست‌های سوریه به دولت و مردم این کشور یاری رسانده است، با خواهش‌های آمریکا هم در کنار ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی منطقه قرار نگرفت.

کشورهایی که در این ائتلاف حضور دارند خود از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی مانند داعش هستند و اکنون ژست مبارزه با تروریسم را به خود گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اکنون دولت و مردم عراق را در مبارزه با گروهک تروریستی و جنایتکار داعش یاری می‌کند.

کارشناسان و تحلیل گران سیاسی و نظامی می‌گویند اینگونه حملات هیچ تأثیری در از بین بردن گروه‌های تروریستی منطقه ندارد.

بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که اگر کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا، غرب و کشورهای عربی مرتجع منطقه از چنین گروه‌های تروریستی قطع شود، این گروه‌ها در کوتاه‌ترین زمان از بین خواهند رفت. ضمن این که کشورهایی که هدف حملات تروریست‌ها قرار گرفته‌اند می‌توانند آنها را از سد راه خود بردارند.

آنطور که گزارش شده حملات هوایی آمریکا و متحدان عربی ‌اش بسیار گسترده بوده و نقاط متعددی در خاک سوریه هدف قرار گرفته است.

آمریکا و کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان سعودی که از سرنگونی بسار اسد نا امید شده‌اند اکنون با راه انداختن یک ائتلاف ضد تروریستی با ادعای مقابله با تروریسم، حملات گسترده‌ای را در خاک سوریه آغاز کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود این حملات علیه مواضع دولت رسمی و حاکم سوریه هم انجام شود که در صورت چنین اتفاقی آشکار خواهد شد که این حملات برای سرنگون کردن دولت سوریه است که بیش از 3 با تروریست‌ها مقابله کرده است.

پوتین: حمله هوایی علیه «داعش» در سوریه بدون موافقت دمشق جایز نیست

تصمیم به حملات هوایی آمریکا به سوریه پیش از انجام آن واکنش‌های منفی در افکار عمومی و سران بسیاری از کشورها به وجود آورد. این واکنش‌ها پس از انجام عملیات هوایی بیشتر شد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، عصر دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد حمله هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بدون موافقت دمشق جایز نیست.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نظیر بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
باسلام
ایران بزرك دسیسه های شیطان آمریكا و غربیها را خوب می شناسد
درود بر ایران
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
حرفی جز تایید ندارم ... مگر میشود حرفی علیه منافع ایران زد و جام جم آنرا نشر كند ..
م س
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
مگه قراره مخالف مصالح كشورت بنویسی گیرم كه منتشرش كنند
محمدمصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
فقط جهت یاداوری ;یادمان نروددرهشت سال دفاع مقدس دولت وملت مظلوم عراق و متحدین منجمله سوریه به خاك و جان و مال و نوامیس مارحم نكردند....و امروز سنگ مظلومیت انها را به سینه میزنیم ...كمی بیشتر بفكر مردم فقیر كم درآمد كه به نان شب محتاجند و پدرانی كه شرمنده جگرگوشه های پابرهنه محصل خودهستند،باشیم گرچه مسئولین زحمت میكشندبرای حل مشكلات ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها