جام جم ورزشی: برزیل و لهستان به فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان راه یافتند.
کد خبر: ۷۱۹۳۴۰
صعود برزیل و لهستان به فینال والیبال قهرمانی جهان

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان شب گذشته (شنبه) به پایان رسید که لهستان میزبان و برزیل با برتری برابر حریفان خود به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

برزیل که انگیزه زیادی برای صعود به دیدار نهایی داشت به مصاف فرانسه رفت و موفق شد در یک بازی سنگین با نتیجه‌ سه بر دو به پیروزی برسد.

برزیل ست نخست این دیدار را با نتیجه‌ 25-18 به سود خود به پایان رساند، ولی در ست دوم فرانسه به بازی برگشت و با نتیجه‌ 25-23 صاحب برتری شد. برزیلی‌ها ست سوم را نیز با نتیجه‌ 25-23 به سود خود به پایان بردند تا در یک قدمی پیروزی و رسیدن به فینال قرار گیرند، ولی در ست چهارم این فرانسوی‌ها بودند که بار دیگر برزیل را ناکام گذاشتند و موفق شدند با نتیجه‌ 25-22 به برتری برسند تا کار به ست تعیین کننده پنجم برسد.

برزیلی‌ها در ست پنجم نیز عملکرد خوب خود را ادامه دادند و موفق شدند با نتیجه‌ 15-12 فرانسه را شکست دهند و راهی دیدار نهایی شوند.

در دیگر دیدار شب گذشته آلمان و لهستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک لهستان میزبان به پایان رسید. لهستانی‌ها ست‌های اول، دوم و چهارم این دیدار را به ترتیب با نتایج 26-24، 28-26 و 25-21 به سود خود به پایان بردند و تنها در ست سوم با نتیجه‌ 25-23 شکست خوردند.

به این ترتیب دو تیم لهستان و برزیل برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف هم می‌روند و آلمان و فرانسه نیز برای کسب رده سومی پیکار خواهد کرد.

تیم والیبال ایران هم شب گذشته مقابل روسیه شکست خورد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها