یک روزنامه عربستانی در مطلبی با عنوان«چرا سعودی‌ها هیزم داعش هستند ؟!» اذعان کرد که جوانان سعودی که در عملیات انتحاری از آنان استفاده می شود، شستشوی مغزی می شوند تا از این طریق آنها را به والا بودن کاری که می خواهند بکنند، متقاعد کنند؛ و سران داعش برای شستشوی مغزی آنها مقوله حور العین را برای آنها مطرح می کنند و با احساسات آنها با سرودهای به اصطلاح جهادی بازی می کنند و در صورت مخالفت، آنها را بیهوش می کنند و به میان هدف می اندازند.
کد خبر: ۷۱۹۰۵۸
چگونه داعش جوانان سعودی را به کام مرگ می فرستد ؟!

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "مکه" در مطلبی نوشت:درحالی که سران داعش در عیش و خوشی به سرمی برند و در راس هرم قدرت این گروه بالا می روند و نقش آنها فقط دستور دادن است، سایر عناصر داعش بویژه سعودیها بعد از شستشوی مغزی برای عملیات انتحاری به کار گرفته می شوند.

سعودیها همپایه تونسیها در صدر شمار عناصر داعش هستند به گونه ای که سه هزار جنگجوی داعشی را سعودیها تشکیل می دهند و بیشتر آنها برای اجرای عملیات انتحاری مورد استفاده قرار گرفته اند.

براساس تحقیقات، مجله "لانگ وور ژونال" بیشتر مجریان عملیات انتحاری داعش را اتباع خاورمیانه و به طور مشخص سعودیها تشکیل می دهند.

سایتهای نزدیک به داعش در آمار خود اعلام کرده اند که 65 درصد مجریان عملیات انتحاری این گروه، سعودی هستند. 20 درصد لیبیایی و تونسی و15 درصد نیز از اتباع سایر کشورها هستند. یک سایت هم تأکید کرده است که 44 درصد تلفات داعش، سعودی هستند.

براساس اعترافات سعودیهای بازگشته از مناطق درگیری و جنگ، گروههای تروریستی روی جوانان سعودی تمرکز می کنند که این امر به چند علت است؛ نخست اینکه داعش این جوانان را شجاع و بی باک در برابر جنگ و مرگ توصیف می کند، و از احساسات دینی آنها سوء استفاده می کند.

برخی نوارهای ویدیویی منتشر شده در پایگاههای نزدیک به گروه داعش نشان می دهد که جوانان سعودی زخمی شده در برخی درگیری ها از طریق سران داعش برای اجرای عملیات تروریستی تشویق می شوند تا در جابجایی و درمان، باری بر دوش این گروه تروریستی نباشند.

پایگاه "السکینه" نوشت: آمارهای اخیر درباره شمار عملیات انتحاری در عراق نشان می دهد که 57 درصد آنها توسط جوانان سعودی انجام شده است.

گروه داعش راهبرد جدیدی را در عملیات انتحاری در دستورکار خود قرار داده است. این گروه اقدام به ایجاد پادگان های آموزش کودکان برای اجرای اجرای عملیات در آینده کرده است؛ به این علت که متقاعد کردن این کودکان برخلاف بزرگسالان آسان بوده و هزینه بر نیست. برهه اخیر شاهد پیوستن کودکان و نوجوانان سعودی با همکاری پدرانشان به گروه داعش بوده است که آخرین مورد آنها عبدالله و احمد الشایق 10 و 11 ساله بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها