وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی سرانه به مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتبار ۱۲۰ میلیاردی سرانه مدارس در سال ۹۳، گفت: به دنبال آن هستیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید حداقل ۵۰ درصد این رقم را از سازمان مدیریت دریافت و در اختیار مدارس قرار دهیم.
کد خبر: ۷۱۸۶۹۳
اختصاص  اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی سرانه به مدارس

علی اصغر فانی، در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به موضوع سرانه مدارس، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت برای سال 1393 مبلغ 120 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید حداقل 50 درصد این رقم را از سازمان مدیریت دریافت کنیم و در اختیار مدارس قرار دهیم؛ بخشی پرداخت شده است اما هنوز توزیع نکرده‌ایم و منتظر هستیم بقیه را دریافت کنیم و بین مدارس توزیع کنیم.

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید است؟»، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود فردا مدارس دایر شود، آمادگی 100 درصد داریم؛ زیرا کتابهای درسی، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آماده هستند و مشکل جدی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94-93 نداریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است، گفت: تمام ساماندهی‌ها انجام شده است و هیچ کلاسی در مهر بدون معلم نخواهد بود.

فانی در پاسخ به این پرسش که «موضوع افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی در چه وضعیتی قرار دارد؟»، گفت: دنبال این موضوع هستیم و امیدواریم حل شود؛ هر زمانی که احکام صادر شود آن وقت اعلام می‌کنیم که مشکل حل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
۰
۰
سه سال بدون سرانه و بودجه امسال هم مانند مغازه داره های زرنگ كه می نویسند امروز نقد فردا نسیه اموزش و پرورش هم سه سال است مدارس راه بیافتن سرانه واریز می شود
مجتبی حامدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
با سلام.بنده به مدت 2 سال سرباز معلم ابتدایی در شهرستان ملارد بوده ام.می خواستم از وزیر محترم بپرسید چگونه می گویند ما نیرو كم نداریم در صورتی كه در شهرستان ما قریب به 500كلاس خالی است .كه حتی بخشی از این كلاس ها را خواستند با نیروها ، به صورت اضافه كار حل كنند ولی واقعا بخشی دیگر از این مقدار كلاس ها خالی است و وزیر ، بنده و امثال ما را با 2 سال سابقه ی تدریس موفق و تجربه كافی در زمینه تدریس به راحتی كنار گذاشتند و از استخدام هم جلوگیری و در اجرای آن پافشاری می كنند ، كه دانشگاه فرهنگیان تنها راه ورود به آموزش و پرورش است.در ضمن هیچ راه ورودی هم برای ما (نیروهای آزاد) به این دانشگاه برای تحصیل و استخدام وجود ندارد.در پایان امیدوارم آقای فانی بدانند چه كار می كنند و ذره ای از نیاز جوانان جویای كار و با تجربه در این امر را بدانند و متوجه باشند كه پس عمر یك سال و اندی این دولت هیچ اقدامی برای وضع استخدام و آینده ی ما انجام نشده و مطمئنا نخواهد شد .امیدوارم تا دیر نشده (آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش) با این روند كاریشان توسط مجلس محترم استیضاح شوند و وزیری عملگرا جایگزین شوند. انشاالله.

نیازمندی ها