رئیس اتحادیه میوه و سبزی:

75 درصد دلالان میدان میوه و تره‌بار حذف شدند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان این‌که از اواسط مرداد تاکنون طرح نظارت و تنظیم بازار میوه همچنان اجرا می‌شود، گفت: پس از اجرای طرح مذکور، 75 درصد دلالان از میدان حذف شدند و قیمت میوه هم در این مدت هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.
کد خبر: ۷۱۷۱۱۰

سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با فارس در مورد این‌که اجرای طرح نظارت و تنظیم بازار میوه در چه مرحله‌ای است و این طرح چه تاثیری بر قیمت‌ها داشته است، گفت: از آثار مثبت این طرح، حذف حدود 75 درصد دلالان میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار است و 25 درصد باقیمانده دلالان جزو دلالان باسابقه و قدیمی میدان مرکزی هستند که این افراد هم‌اکنون در سکوهای بارفروشان مستقر شده‌اند و هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند. وی تصریح کرد: دلالان باقیمانده هم‌اکنون میوه را از حجره‌داران خریداری و برای فروش از فاکتورهای همکاران حجره‌دار خود استفاده می‌کنند و به این ترتیب باز هم به عنوان یک واسطه در خرید و فروش میوه عمل می‌کنند.

مهاجران با بیان این‌که برای 25 درصد دلال باقیمانده در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم باید فکری شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی باید این عده هم به سمت خرید میوه از منبع اصلی سوق یابند و خودشان میوه را تهیه و با فاکتور خودشان به فروش برسانند، نه این‌که نقش واسطه را در خرید و فروش میوه ایفا کنند.

وی با بیان این‌که «طرح نظارت و تنظیم بازار میوه» هنوز هم با کمک سازمان حمایت و سازمان‌های دیگر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اجرا می‌شود، اظهار کرد: از شب تا صبح ماموران سازمان‌های مختلف در میدان مرکزی میوه و تره‌بار مستقر هستند و نظارت کاملی را بر میدان مرکزی میوه و تره‌بار دارند. مهاجران در مورد رعایت نکردن سود 35 درصدی واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر گفت: الان سود مصوب برای واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر 35 درصد است، در حالی که این موضوع رعایت نمی‌شود. وی افزود: اتحادیه بارفروشان تعهد داده است که بار میوه را به خریدار میوه به صورت خالص و بدون سبد و کارتن تحویل دهد و اگر این اتفاق بیفتد و همچنین مزد کارگران را خود بارفروشان پرداخت کنند، آن‌ وقت واحدهای میوه‌فروشی هم می‌توانند سود 35 درصدی را رعایت کنند.

رئیس اتحادیه سبزی و میوه تصریح کرد: واحدهای میوه‌فروشی میوه‌ها را با سبد، کارتن، زیرچوبی و همچنین ضایعات خریداری می‌کنند، در حالی که بابت آن یک ریال هم از مشتری نمی‌گیرند. وی با بیان این‌که فقط باید کرایه حمل و نقل به‌عهده واحدهای میوه‌فروشی باشد، افزود: اگر میوه‌ها به صورت تفکیک شده و درجه‌بندی شده در اختیار واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر قرار گیرد و همچنین هزینه‌های متفرقه‌ای مثل ضایعات میوه، ظرف و کارتن از واحدهای میوه‌فروشی دریافت نشود، می‌توان 35 درصد سود مصوب را رعایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها