اهمیت روز جهانی قدس از دیدگاه هاشمی‌ رفسنجانی

رژیم جعلی اسرائیل روزی حذف خواهد شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که مواجهه مسلمانان با دشمنانی همچون اسرائیل بدون حمایت دولت‌ها امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: اگر دولت‌های اسلامی واقعا بخواهند به اسلام عمل کنند هیچ حجتی برای ترک تکلیف خود ندارند و باید این اقدام را انجام دهند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، با بیان این‌که خداوند مکررا مسلمانان را عتاب می‌کند که چرا در راه مستضعفان و مظلومان و در مقابل ادعاها و اعلام حضورهای ناحق جهاد نمی‌کنید، خاطرنشان کرد: جهان اسلام از حدود 60 کشور اسلامی تشکیل شده است. قرآن کریم از مسلمانان وحدت خواسته و بصراحت، آنها را از تنازع، نهی کرده و به آنها در این زمیـــنه هشدارهایی داده است.
کد خبر: ۷۱۵۸۵۹

وی با تاکید بر این‌که شرایط امروز امت اسلامی چیزی نیست که مورد رضایت خداوند متعال باشد، اظهار کرد: ما حق نداریم نعمات ارزشمندی را که خداوند متعال در اختیار مسلمانان جهان قرار داده است، هدر بدهیم. مشکل کار ما اینجاست که ما با یکدیگر متحد نیستیم و تصمیم گرفتن مشترک برای ما به امری دشوار تبدیل شده است که این اتفاق تضییع حق مسلمین است و به فکری دقیق نیاز دارد.

هاشمی با بیان این‌که هم اکنون ، فقط یک دولت اسلامی از مستضعفین حمایت می‌کند، اظهار کرد: سال‌هاست ایران تحت تحریم‌ همه‌جانبه است. در سال‌های اخیر نیز تحریم‌ها گسترده‌تر شده است، اما با صراحت اعلام می‌کنیم که ما فلسطینیان را برای دفاع از غزه مسلح کردیم و حزب‌الله لبنان را مسلح کردیم تا در جنگ 33 روزه مقاومت کرده و پشت اسرائیل را بر زمین بمالد.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: مقاومت مردم غزه نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است و این‌گونه نیست که چون نیروی هسته‌ای دارد شکست‌ناپذیر باشد. وی در ادامه با تأکید بر این‌که همه مسلمانان باید با امکانات موجود به میدان بیایند و اتحاد عملی داشته باشند، اظهار کرد: چنانچه تفرقه میان مسلمانان وجود داشته باشد آنها انرژی خود را صرف بدنام کردن یکدیگر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها