رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در سامانه کنترل هوشمند ترافیک، اطلاعات به محض ثبت تخلف، برای صاحب پلاک از طریق پیامک ارسال می‌شود و در پیامکی دیگر نیز مبلغ جریمه و نحوه پرداخت الکترونیک آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۵۴۲۹

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در مراسم افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان امداد و نجات برگزار شد، بیان کرد: این طرح در راستای تفاهم‌نامه مشترک میان پلیس راهور و سازمان راهداری انجام شد و بر‌اساس آن 3800 کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

مومنی با بیان این‌که در این طرح 192 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در معابر نصب شده است، یادآور شد: با احتساب 204 دوربینی که قبلا در معابر داشتیم، تعداد این دوربین‌ها به 396 دستگاه رسید.

وی با بیان این‌که این طرح در ادامه برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح رانندگی است، عنوان کرد: برای رسیدن به این منظور یکی از بخش‌ها توسعه سیستم‌های کنترل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این‌که مشابه این طرح ‌طی یکی دو ماه آینده در معابر درون‌شهری نیز اجرایی خواهد شد، ابراز کرد: فعلا مشغول آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم، اما پس از اجرایی شدن، تخلفات در معابر شهری نیز به شکل آنلاین و از طریق ارسال پیامک به اطلاع مالکان می‌رسد.

سرپیچی از فرمان پلیس مدرسه جریمه و نمره منفی دارد

رئیس‌ پلیس راهور ناجا با بیان این‌که اگر راننده‌ای از فرمان پلیس مدرسه سرپیچی کند، جریمه شده و نمره منفی می‌گیرد، گفت: خودروی حمل و نقل عمومی در کلانشهرها برای سرویس مدارس به اندازه کافی است و مدارس نباید سلیقه‌ای عمل کنند و از خودروهای بدون برچسب برای سرویس مدارس استفاده کنند.

به گزارش فارس، اسکندر مومنی در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی با حضور مسئولان و اعضای دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها حول محور بررسی وضع تصادفات مرحله دوم طرح تابستانی و راهکارهای اجرایی برای مهار و کاهش تلفات تا پایان شهریور و بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که به‌دست ما می‌رسد در تهران و کلانشهرها خودروی حمل و نقل عمومی برای سرویس مدارس به اندازه کافی است.

رئیس‌ پلیس راهور اظهار کرد: گزارش‌هایی به ما رسیده که مدارس غیرانتفاعی خارج از سیستم و با خودروهای بدون برچسب اقدام به سرویس‌دهی به دانش‌آموزان می‌کنند که باید هماهنگی لازم با آموزش و پرورش در این زمینه صورت بگیرد و مدارس سلیقه‌ای عمل نکنند.

مومنی تصریح کرد: مسئولان مدارس، اولیا، شهرداری تهران و کلانشهرها باید این مساله را مدنظر داشته باشند که حتما از سرویس و خودروهای حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان استفاده و معاینه فنی خودرو و صلاحیت راننده چک شود.

مومنی با اشاره به این‌که از 170 تخلف، 20 تخلف حادثه‌ساز بوده و یکی از آنها توجه نکردن به فرمان پلیس مدرسه است، تصریح کرد: 4.6 درصد کاهش در آمار تصادفات داشته‌ایم، اما استمرار کاهش با روش فعلی کار دشواری است و یک طرح نو می‌خواهد و برخی از مولفه‌ها را می‌طلبد.

وی به تغییر نرخ جریمه‌ها که حدود شش ماه است در هیات دولت مانده اشاره و بیان کرد: این تغییر نرخ جریمه‌ها تصویب نشده، دلیلش روشن نیست و باید از شیوه‌های جدید و افزایش ایمنی در همه مولفه‌ها بهره بریم.

مومنی عنوان کرد: در روزهای اول بازگشایی مدارس اولیا تمایل دارند فرزندانشان را به مدرسه برسانند و از روزهای اول که بگذریم به ترافیک عادی خواهیم رسید و اولیا دقت داشته باشند که اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنند، جلوی در مدارس پارک نکرده و با فاصله مناسب تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها