رییس جمهوری در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی ، شامگاه دوشنبه به دعوت رسمی رییس جمهوری قزاقستان وارد آستانه پایتخت این کشور شد.
کد خبر: ۷۱۵۰۰۷
گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه، محور گفت​وگوهاست

به گزارش پایگاه اطلاع​رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در فرودگاه آستانه مورد استقبال رسمی "یرلان ادریس اف" وزیر امور خارجه قزاقستان قرار گرفت.

نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان صبح سه شنبه در " آکوردا" کاخ ریاست جمهوری این کشور، به طور رسمی از دکتر روحانی استقبال می کند.
دکتر روحانی در فرودگاه آستانه با ابراز خرسندی از سفر به کشور دوست و برادر قزاقستان گفت که در ملاقات های خوبی که در بیشکک و شانگهای با همتای قزاق خود داشته ، دو طرف به توافق های خوبی رسیدند که روز سه شنبه در خصوص این توافق ها و راههای گسترش بیش از پیش روابط تهران – آستانه با رییس جمهوری قزاقستان گفت وگو خواهد کرد.
رییس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای دو کشور برای گسترش همکاریها ابراز امیدواری کرد که این سفر سرآغاز خوبی برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور باشد.
وزیر خارجه قزاقستان نیز در این دیدار گفت :آقای نظربایف به دلیل اهمیت فوق العاده ایران اسلامی در منطقه و جهان شخصا در مراسم تحلیف جنابعالی شرکت کرد و ما علاقه مند به گسترش همکاریهای دو جانبه هستیم .
ادریس اف با اشاره به همراهی عمده وزیران اقتصادی و تجار بخش خصوصی در این سفر، اظهارداشت: حضور هیات بزرگ اقتصادی ایران در این سفر نشان دهنده علاقه مندی و آمادگی دو کشور برای گسترش همکاریهای همه جانبه بویژه در عرصه اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه ایران با تاریخ و توانمندیهای فوق العاده اش در عرصه های صنعتی و علمی می تواند هر علاقه مندی را در منطقه جهان جذب کند، افزود: در جریان این سفر، مذاکراتی نیز میان بازرگانان قزاق با هیات اقتصادی ایران انجام خواهد گرفت.
ادریس اف گفت: نسل جوان قزاقستان شما را خیلی دوست دارند و شیفته دیدار با و شنیدن صحبتهایتان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها