«باشو غریبه کوچک» بهترین فیلم کودک شد

صد منتقد سینمای ایران در یک نظرسنجی تخصصی فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی را به عنوان بهترین فیلم سینمای کودک و نوجوان ایران انتخاب کردند.
کد خبر: ۷۱۴۸۵۸
«باشو غریبه کوچک» بهترین فیلم کودک شد

به گزارش ایرنا، در آستانه برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان صد منتقد و کارشناس سینمای ایران، برترین‌های این ژانر سینمایی را انتخاب کردند که فیلم «باشو غریبه کوچک» با بیشترین امتیاز در صدر این نظرسنجی قرار گرفت.

این فیلم که محصول سال 1364 بود و سال 69 اکران شد، داستان پسرکی به نام باشو را روایت می‌کند که بر اثر اتفاقی از بمباران جنوب کشور در جریان جنگ تحمیلی سر از شمال کشور درمی‌آورد و آنجا با زنی به نام نایی‌جان آشنا می‌شود.

سوسن تسلیمی، عدنان عفراویان، پرویز پورحسینی، اکبر دودکار و فرخ‌لقا هوشمند از بازیگران این فیلم سینمایی شاخص و به یادماندنی هستند.

پس از باشو غریبه کوچک، فیلم‌های دونده به کارگردانی امیر نادری و خانه دوست کجاست؟ ساخته عباس کیارستمی رده‌های دوم و سوم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند. گفتنی است هر سه فیلم اول تا سوم این رده‌بندی از محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

نکته جالب در این نظرسنجی این است که فیلم‌هایی که در رده‌های بالا قرار گرفته‌اند، فیلم‌هایی درباره کودکان هستند و فیلم‌های سرگرم‌کننده و برای کودکان مثل شهرموش‌ها، کلاه قرمزی و پسرخاله، خواهران غریب، دزد عروسک‌ها و پاتال و آرزوهای کوچک در رده‌های نهم به پایین‌تر قرار دارند.

منوچهر اکبرلو، شهرام جعفری‌نژاد، مصطفی جلالی‌فخر، عزیزالله حاجی‌مشهدی، مهرزاد دانش، خسرو دهقان، آنتونیا شرکا، محمد شکیبی، رامتین شهبازی، روبرت صافاریان، ناصر صفاریان، احمد طالبی‌نژاد، جواد طوسی، بهزاد عشقی، سحر عصرآزاد، غلامعباس فاضلی، زاون قوکاسیان، رضا کاظمی، کیوان کثیریان، هوشنگ گلمکانی، حمیدرضا مدقق، سعید مستغاثی و حسین معززی‌نیا ازجمله منتقدانی هستند که در این نظرسنجی شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها