رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت واشنگتن عناصر داعش را در هر نقطه‌ای که باشند، شکار می‌کند.
کد خبر: ۷۱۴۴۳۷
اوباما: عناصر داعش را هر جا که باشند شکار می‌کنیم

در حالی که قرار است اوباما یک روز قبل از سالگرد حملات 11 سپتامبر یعنی روز چهارشنبه این هفته درباره تهدید افراطگرایان داعش سخنرانی کند، در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیوز گفت آمریکا این تروریست‌ها را هر جا که باشند، شکار می‌کند.

وی در مصاحبه با برنامه «Meet the Press» با مجری‌گری «چاک تاد» درباره سخنرانی روز چهارشنبه خود، گفت: آنچه که می‌خواهم مردم آمریکا آن را درک کنند این است که نخست، این یک تهدید جدی است و دوم اینکه ما توانایی پرداختن به این مساله را داریم.

اوباما با بیان اینکه وارد کردن نیروهای زمینی آمریکا در سوریه "یک اشتباه اساسی" است، گفت که او از استقرار نیروهای زمینی آمریکا در منطقه حمایت نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه ایالات متحده با "شرکای منطقه‌ای" خود مانند عراق و نیروهای کرد و نیروهای شورشی سوریه برای مقابله با توانایی‌های گروه تروریستی داعش همکاری می‌کند در ادامه گفت: این با جنگ عراق برابر نیست.

اوباما در ادامه گفت: طی ماه ها، ما قصد داریم تا نه تنها جلوی پیشروی داعش را بگیریم بلکه قصد داریم تا به صورت منظم و سیستماتیک توانایی ها و قابلیت های داعش را کاهش دهیم. ما قصد داریم تا سرزمین هایی را که تحت کنترل داعش است کاهش دهیم و این روشی است که قصد داریم آنها را شکست دهیم. این با جنگ عراق برابر نیست.

وی افزود: استراتژی برای عراق و سوریه این است که ما اعضای داعش و دارایی های آنها را هر جا که باشند شکار می کنیم. من این حق را محفوظ نگه خواهم داشت تا از مردم آمریکا حمایت و حفاظت کنم و کسانی را که قصد ضربه زدن به ما را دارند تحت تعقیب قرار دهم.

اوباما تاکید کرد: هیچ اطلاعات فوری وجود ندارد که نشان دهد آمریکا از سوی داعش با تهدیدی روبرو باشد. وی هشدار داد: در عین حال اگر داعش اجازه رشد و گسترش داشته باشد و شبه نظامیان و جنگجویان بیشتری را اجیر کند این گروه توانایی حمله به خاک آمریکا را خواهد داشت.

پایگاه خبری شبکه ان بی سی نیوز در توضیح اظهارات رئیس جمهور آمریکا نوشت توصیف کنونی اوباما از داعش به طور کامل با مصاحبه ماه ژانویه وی با نشریه نیویورکر متفاوت است زمانی که وی گروه داعش و سایر گروه های تروریستی را "اعضای غیر اصلی یک تیم " خطاب کرده بود.

اوباما در مصاحبه با ان بی سی تاکید کرد که منظور وی از به کار بردن واژه " اعضای غیر اصلی یک تیم" به طور خاص گروه داعش نبوده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: هدف ما نباید این باشد که فکر کنیم می توانیم هر کشوری را که در آن یک گروه تروریستی وجود دارد، اشغال نماییم. هدف ما باید این باشد که برای دولت هایی که متعهد به عقب راندن نوعی از افراطی گری که داعش نماینده آن است، هستند یک شریک موثر باشیم.

اوباما یادآور شد: یکی از چالش هایی که آمریکا و متحدان میانه روی آن در جهان عرب باید با آن مقابله کنند این است که مهارت داعش در جلب حمایت جوانان در منطقه از طریق اینترنت نمایان شده و داعش مهارت خود را نشان داده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها