منابع نظامی صهیونیست اعلام کردند حزب الله لبنان بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد و جنگ آینده با مقاومت لبنان، با جنگ اخیر در نوار غزه به طور کامل متفاوت خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۳۹۰۹
قدرت مقابله با موشک‌های "حزب الله" را نداریم

به گزارش خبرگزاری سما از بیت المقدس، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب به نقل از منابع نظامی این رژیم گزارش داد حزب الله لبنان در جنوب این کشور هم اکنون بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد و بیشتر انبارهای موشک مقاومت در روستاهای مرزی لبنان با اسرائیل قرار دارند.

خبرنگار شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش اعلام کرد موشک‌های دور برد مقاومت در بیروت مستقر هستند چون این موشک‌ها حاوی صدها و حتی بیش از یک تن مواد منفجره هستند.

این خبرنگار افزود: به طور یقین جنگ آینده رژیم صهیونیستی با مقاومت لبنان بسیار متفاوت‌تر از حمله نظامی اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه خواهد بود چون حجم آتش ، ویرانی و حملات موشکی از جنوب لبنان بسیار شدیدتر خواهد بود.

در این گزارش آمده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با بان‌ کی مون دبیرکل سازمان ملل در اواخر سال 2012 تصویری از فضای مناطق جنوب لبنان را برای او تشریح کرد.

نتانیاهو در دیدار با بان کی مون گفت: در صورت بروز جنگ در جنوب لبنان، ارتش اسرائیل با تمام قوا روستاهای جنوب این کشور را هدف قرار خواهد داد چون پایگاه‌های اصلی مقاومت برای حملات موشکی به طرف اسرائیل در جنوب لبنان مستقر خواهند بود.

سرهنگ دان گولد فوس از فرماندهان بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی گفت در صورت بروز هرگونه درگیری نظامی جدید در شمال اسرائیل، ارتش باید تدابیر لازم را برای حفاظت از مناطق و تاسیسات زیربنایی در برابر حملات موشکی شدید حزب الله اتخاذ کند.

این سرهنگ اسرائیلی افزود در صورت بروز هرگونه جنگ ارتش مجبور خواهد شد تصمیمات بسیار سختی مانند تخلیه همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت مرزهای جنوب لبنان اتخاذ کند.

تلویزیون اسرائیل در این گزارش تاکید کرد؛ راهبرد جنگی گروه‌های مقاومت در لبنان و غزه تفاوت زیادی وجود دارد و تفاوت اصلی این دو گروه در توان موشکی بالای مقاومت لبنان است چون حزب الله موشک‌های دور برد و بسیار دقیقی در اختیار دارد و می‌تواند مناطق مختلف اسرائیل را هدف قرار دهد.

این فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی افزود: موشک‌های حزب الله لبنان تمام خاک اسرائیل را پوشش خواهند داد و سامانه دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین نمی‌تواند جلوی این حملات را بگیرد و به همین سبب ارتش باید به سرعت وارد عملیات زمینی در خاک لبنان شود.

سرهنگ گولدفوس درباره خطر تونل‌های زیرزمینی در مرزهای اسرائیل و جنوب لبنان گفت ساکنان مناطق شمال اسرائیل از سال 2006 بارها صدای ناشی از حفاری‌ها را به اطلاع مسئولان امنیتی اسرائیل رسانده‌اند و بر این اساس ما نمی‌توانیم اقدام حزب الله در حفر تونل‌های زیر زمینی با هدف اجرای عملیات نظامی به خاک اسرائیل را تکذیب کنیم.

این سرهنگ اسرائیلی گفت: استفاده از گزینه تونل‌های زیر زمینی برای اجرای حملات نظامی به مواضع اسرائیل مانند بقیه گزینه‌ها بسیار نگران کننده است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها