رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از باز خوانی با موفقیت همه اطلاعات جعبه های سیاه هواپیما در هشتمین جلسه کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140خبرداد.
کد خبر: ۷۱۲۹۳۱
اطلاعات جعبه‌ سیاه آنتونف 140 بازخوانی شد

علیرضا جهانگیریان گفت: با تلاش و پیگیری مستمر کارشناسان داخلی و خارجی وعلیرغم وارد شدن صدمات زیاد به جعبه های سیاه این هواپیما همه اطلاعات ذخیره شده که برای بررسی علت سانحه نقش حیاتی دارند با موفقیت باز خوانی و در اختیار کمیته بررسی سانحه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در هشتمین جلسه کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140 توضیحاتی از دو گروه شاهدان عینی و بررسی سیستم های هواپیمای آنتونف 140 ارائه شد و اعضای کمیسیون به بحث و تبادل نظر پیرامون نتایج حاصل از بررسی اطلاعات خروجی از دستگاههای ثبت و ضبط پروازی FDR و CVR، پرداختند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مقرر شد قطعات و تجهیزات مختلف هواپیما جهت انجام آزمایشاتی نظیر تست خستگی، بررسی ساختارهای مولکولی و متالوگرافی به آزمایشگاههای معتبر داخلی یا در صورت نیاز به مراکز خارجی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از بازدید قاضی پرونده و اعضای معرفی شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور از شرکت هواپیمایی سپاهان ارائه و مقرر شد در جلسات آینده بررسی یافته های تخصصی دیگر گروه های کمیته به صورت کامل ارائه شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها