معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه پیشنهاد جدید این معاونت برای تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان در قالب سیاست‌های کلی جمعیتی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۲۱۱
امیدهای تازه  برای اجرای افزایش مرخصی زایمان

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی گفت: پیگیری اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان زنان بیشترین زمان را برد، اما کمترین نتیجه را داشت؛ چون مجلس اجرای این قانون را برای دستگاه‌های اجرایی مجاز دانسته که کار را کمی سخت کرده است.

وی افزود: معاونت حقوقی ریاست جمهوری مکاتباتی با معاونت توسعه مدیریت داشت تا اعتبارات لازم برای اجرای این قانون تخصیص یابد، اما موضوعی که به دستگاه‌ها ابلاغ شد این است که آنها می‌توانند از محل اعتباراتشان این قانون را اجرا کنند. این در صورتی است که پیش از این نیز دستگاه‌ها مجاز شمرده شده بودند. به همین علت دوباره پیشنهاد دادیم تا اعتباری برای اجرایی شدن این قانون در قالب سیاست‌های کلی جمعیتی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، تخصیص یابد.

مولاوردی به کاهش ساعت کار زنان با شرایط خاص (زنان دارای کودک زیر هفت سال، کودک معلول و...) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده، اما هنوز به صحن علنی نیامده است. در عین حال تلاش کردیم این موضوع را در کمیته فنی به مردان دارای شرایط خاص نیز تعمیم دهیم که رای نیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها