سازمان ملل متحد تایید کرد که 43 سرباز کلاه آبی مستقر در ارتفاعات گولان ( جولان) در منطقه حائل میان سوریه و اسرائیل از سوی شورشیان مسلح با اسارت گرفته شده اند.
کد خبر: ۷۱۰۸۸۳
اسارت 43 سرباز سازمان ملل در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ال پائیس و خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد اعلام کرد: در پی درگیری های سنگین میان نیروهای ارتش سوریه و شورشیان سوری از جمله تروریست های النصره وابسته به القاعده در خاک سوریه در مجاورت منطقه حائل میان میان این کشور و اسرائیل در ارتفاعات گولان ( جولان) اعضای النصره 43 سرباز کلاه آّبی حافظ صلح با ملیت فیجی را در قنیطره به اسارت گرفته اند.

این سربازان جزو واحد کلاه آبی های تحت فرماندهی فیلیپین هستند. همچنین ، 81 سربازکلاه آبی فیلیپینی نیز در منطقه حائل ارتفاعات گولان در دو ناحیه الرواحیه و بوریقه گرفتار شده و نمی توانند مواضع خود را ترک کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به طور متفق القول این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی سربازان کلاه آبی اسیر و نیز تردد آزادانه 81 سرباز فیلیپینی در محل ماموریت خود شده است.

پیش از این در ماه های مارس و مه 2013 در دو اقدام مشابه شورشیان مسلح سوری ، سربازان کلاه آبی سازمان ملل متحد را به اسارت گرفته بودند که پس از چند روز آنها را صحیح و سالم آزاد کردند.

فیلم را ببینیم. مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها