آمرلی، سندی دیگر از ریاکاری آمریکا

حدود سه هفته پیش و زمانی که مقامات آمریکا از جمله باراک اوباما با نزدیک شدن نیروهای داعش به منطقه کردستان عراق، از دفاع از اقلیت ایزدی در عراق سخن گفتند و در این میان بر حفظ منافع خود در اربیل تاکید کردند، آشکار بود که این اقدامات در ادامه همان سیاست‌های دوگانه‌ای است که واشنگتن طی سال‌های گذشته دنبال کرده است.
کد خبر: ۷۱۰۲۱۹
آمرلی، سندی دیگر از ریاکاری آمریکا

آمریکایی‌ها به گونه‌ای از خطر داعش برای اقلیت‌های عراقی حرف می‌زدند که گویی داعش یکروزه به‌وجود آمده و این خطر فقط متوجه برخی اقلیت‌هاست.

حال اخبار رسیده از منطقه شیعه‌نشین آمرلی بیش از پیش این رویکرد دوگانه آمریکایی‌ها را ثابت می‌کند. وقتی از حال و اوضاع 80 روز گذشته مردم این منطقه در اخبار و گزارش‌ها مطلع می‌شویم، می‌بینیم ترکمن‌های شیعه در این منطقه با خطرات و مشکلاتی بسیار بزرگ روبه‌رو هستند.

گفته می‌شود هم‌اکنون مردم منطقه آمرلی با یک بحران انسانی مواجه هستند، غذا و دارو در این منطقه کم شده و مردم برای رفع تشنگی از آب شور چاه‌ها استفاده می‌کنند. در این میان تنها راه کمک به منطقه آمرلی از طریق بالگردهای ارتش عراق است که متاسفانه باز هم این کمک‌ها به هیچ وجه جوابگوی نیازهای مردم آمرلی نیست.

در کنار این مشکلات باید این معضل را هم اضافه کرد که نیروهای داعش از دو ماه پیش تاکنون به صورت روزانه منطقه آمرلی را با صدها موشک و خمپاره هدف قرار می‌دهد که به شهادت ده‌ها نفر از زنان و کودکان این منطقه منجر شده است.

اما در کنار تمام این مشکلات، یک ویژگی مردم آمرلی این منطقه را مجزا از دیگر مناطق کرده است. در حالی که شهرهای تکریت و موصل تنها پس از چند ساعت به دست نیروهای داعش افتاد، اما زنان و مردان این منطقه بیش از 80 روز است که سلاح به دست در مقابل داعش مقاومت می‌کنند.

مطمئنا مقامات آمریکا از حال و اوضاع شیعیان این منطقه آگاه شده‌اند، اما نباید از یاد برد که در باور سیاستمداران آمریکا منافع این کشور از جان همه انسان‌ها مهم‌تر است.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
واقعا چرا ایران از قدرت نظامیش استفاده نمیكن؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
خوب چرا شما از اینها حمایت نمی كنید و فقط حرفشو می زنید . حداقل یك فكری برای نجات آنها بكنید تا كشته نشده اند .

نیازمندی ها