وزیر امور خارجه:

همه تلاش‌ها باید به نجات مردم عراق بینجامد

وزیر امورخارجه کشورمان دیروز پس از دیدار با مراجع تقلید در نجف گفت: امروز همه تلاش‌ها باید به کمک و نجات دولت و مردم عراق بینجامد تا به امید خدا به مبارزه با تروریسم منجر شود.
کد خبر: ۷۰۹۷۸۳

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: هدف ایران همان‌طور که اعلام شد تاکید بر ضرورت وحدت ملی، تمامیت ارضی، توسعه و امنیت عراق است که من در این زمینه با مقامات و مسئولان مختلف در عراق صحبت کرده‌ام.

وی درباره دیدارهای خود با مراجع تقلید شیعه در شهر نجف‌اشرف گفت: فرصتی شد تا از نظرات مراجع و آیات استفاده کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی که برای دیدار با مقامات و مسئولان بلندپایه شیعه، اهل سنت و اقلیم کردستان عراق به این کشور سفر کرده است بعد از دیدار با حضرات آیات سیستانی، بشیر نجفی، محمدسعید حکیم و فیاض، برای زیارت به حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع) رفت. وی سپس نجف‌اشرف را به مقصد کربلای معلی ترک کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با جمعی از مقامات اهل سنت عراق بر تکمیل روند سیاسی و تسریع در تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از آمادگی تهران در حمایت از دولت و ملت عراق و تمامی گروه‌های سیاسی فعال این کشور در جهت صیانت از تمامیت ارضی، وحدت ملی، قانون اساسی و توسل به راهکارهای قانونی برای حل و فصل مشکلات عراق خبر داد.

ظریف و اشتون، دوشنبه دیدار می‌کنند

در همین حال مایا کوچیانسیس، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزیر امور خارجه کشورمان و اشتون هفته آینده در بروکسل دیدار و در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، کوچیانسیس گفت: تائید می‌کنم که اشتون اول سپتامبر (دهم شهریورماه) برای گفت‌وگو در مورد برنامه هسته‌ای ایران با وزیر خارجه ایران در بروکسل ملاقات می‌کند.

محمدجواد ظریف نیز پیش از این ضمن تائید خبر سفرش به سه کشور اروپایی در چند روز آینده، گفته بود: با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل درباره مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها