یکی از امکانات در نظر گرفته شده برای خودرو‌های جدید شورولت سیستم PDR است. از این سیستم به عنوان جعبه سیاه خودرو نام برده می‌شود که می‌تواند در یک بازه زمانی 13 ساعته در حین رانندگی، اطلاعات مختلفی در حافظه سیستم ذخیره کند.
کد خبر: ۷۰۹۶۵۶
سیستم‌های امنیتی فوق پیشرفته برای شورولت

براساس گزارش اعلام شده از سوی جنرال موتورز، در شورولت کوروت 2015، سیستم PDR یا ضبط داده‌های عملکردی خودرو به امکان جدیدی مجهز شده که به مالک خودرو اجازه می‌دهد سیستم‌هایی را که به طور اختصاصی با هدف سرگرمی در خودرو تعبیه شده است غیرفعال کند، محفظه‌های موجود در بخش داخلی نظیر کشوی داشبورد خودرو را قفل کند و هرگونه اطلاعات و داده‌های دریافتی در خودرو را ثبت کند. به این ترتیب وقتی مالک، خودرو را به دست راننده می‌سپارد امنیت و آرامش خاطر بیشتری دارد. سیستم PDR طراحی شده برای خودروهای شورولت بسیار پیچیده است.

مالک خودرو می‌تواند به کمک این سیستم و با استفاده از دوربین جلو و میکروفن داخل خودرو که نقش گیرنده را بازی می‌کند، در کنار ضبط اطلاعات تله‌متری یا اندازه‌گیری از راه دور ازجمله سرعت، دور موتور،گیربکس، زاویه فرمان و چرخ‌ها، نیروی ترمز و اطلاعات دریافتی از گیرنده GPS اطلاعات دیگری را نیز در جعبه سیاه خودرو ذخیره کند. این اطلاعات ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت HD و همچنین هرگونه صدای ضبط شده در کابین خودرو را در برمی‌گیرد. سیستم امنیتی فوق‌پیشرفته طراحی شده برای نسل جدید خودروهای شورولت به یک نرم‌افزار تله‌متری مجهز است که به کاربر امکان می‌دهد با تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی از خطاهای پیش‌آمده در مسیر رانندگی پیشگیری کند.

راننده می‌تواند از طریق تنظیمات سیستم، این امکان جدید را که با هدف افزایش ایمنی خودرو طراحی شده، انتخاب کرده و با وارد کردن یک کد چهاررقمی آن را فعال کند. به این ترتیب محفظه‌های موجود در داخل خودرو ـ که ممکن است راننده اسناد و مدارک شخصی خود را در آنجا قرار داده باشد ـ به طور خودکار قفل شده و همه سیستم‌های صوتی و تصویری داخل خودرو غیرفعال می‌شود.

به محض فعال‌شدن این امکان، کابین خودرو تحت نظر قرار می‌گیرد و علاوه بر تصویربرداری و صدابرداری از داخل خودرو، اطلاعات تله‌متری نیز در حافظه سیستم ثبت می‌شود. وقتی راننده، خودرو را به مالک بازمی‌گرداند مالک خودرو می‌تواند روی صفحه نمایش لمسی هشت اینچی خودرو، فیلمی از مدت زمانی را که خودرو به راننده سپرده شده بود مشاهده کند.

در جعبه سیاه این خودرو یک کارت حافظه SD وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن اطلاعات ثبت‌شده را به رایانه منتقل و بارگذاری کرد. این سیستم از سوی یک شرکت مهندسی بریتانیایی طراحی شده است که مسئولیت تامین سیستم‌های الکترونیکی و تله‌ متری شورولت را بر عهده دارد.

Gizmag / مترجم: ایلیا امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها