حسگر دیجیتال جدید برای تنیس بازان

نوعی سامانه جدید دیجیتالی که توسط مهندسان شرکت ژاپنی سونی طراحی شده و در انتهای راکت تنیس نصب می شود این امکان را به تنیس بازان و نیز مربیان آنها می دهد تا جزئیات بازی و حرکات این ورزش را ثبت و به صورت آنی مشاهده کنند.
کد خبر: ۷۰۹۴۴۱
حسگر دیجیتال جدید برای تنیس بازان

طراحی دستگاه و برنامه های مختلف برای تحلیل حرکات ورزشی به یکی از اصلی ترین رویکردها برای بسیاری از شرکت های سازنده سخت افزار و نرم افزارهای دیجیتالی بدل شده است.

تاکنون شاهد ارائه انواع ابزارهای برای نمونه به منظور تحلیل سرعت و دقت در ورزش های مختلف و نیز علایم حیاتی بدن در طی انجام این فعالیت ها بوده ایم.

در این میان، شرکت ژاپنی سونی نوعی حسگر کوچک را طراحی کرده است که می تواند کاربردهای زیادی برای علاقمندان به ورزش تنیس داشته باشد.

این وسیله که «حسگر هوشمند تنیس» (Tennis Smart Sensor) نام دارد می تواند اطلاعات ارزشمندی نظیر تعداد ضربات زده شده، نقظه ضربه توپ بر راکت، سرعت حرکت راکت، سرعت و نیز گردش توپ را در اختیار کاربر قرار دهد.

در ساخت این وسیله، از انواع مختلف حسگر نظیر حسگرهای حرکتی، لرزشی و غیره استفاده شده است.

این وسیله همچنین می تواند از طریق ارتباط بلوتوثی، داده ها خود را به تلفن همراه مجهز به سیستم عامل iOS یا اندروید منتقل کند. به این ترتیب کاربر می تواند این داده ها را در قالب عدد یا نمودار مشاهده کند.

یکی از برجسته ترین ویژگی های این وسیله که میتواند آن را نسبت به رقبای خود جلو بیاندازد این است که فدراسیون جهانی تنیس با استفاده از آن در مسابقات مختلف موافقت کرده است. این دستگاه قرار است تا دی ماه امسال با قیمت 200 دلار به بازار عرضه شود.(سیناپرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها