نزدیک به سه سال از معرفی اولین کروم‌بوک‌ها در کنفرانس گوگل I‌/‌O می‌گذرد. حالا به‌نظر می‌رسد زمان رونق نسبی آنها فرارسیده است.
کد خبر: ۷۰۹۰۹۷

به گزارش گارتنر، فروش کروم‌بوک‌ها نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد افزایش یافته که به معنی فروش 5.2 میلیون دستگاه است. این موسسه تحلیلی پیش‌بینی کرده است فروش این دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل گوگل کروم سال ۲۰۱۷ به سه برابر امروز می‌رسد، یعنی 14.4 میلیون دستگاه کروم‌بوک فروخته خواهد شد.

براساس این گزارش، آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار فروش کروم‌بوک‌های جهان محسوب می‌شود، زیرا ۸۲ درصد از 2.9 میلیون دستگاه کروم‌بوک فروخته شده در سال ۲۰۱۳ در این قسمت از کره زمین فروش رفته است. جالب این‌که ۸۵ درصد کروم‌بوک‌های به‌فروش رفته در آمریکا برای مصارف آموزشی تهیه شده‌اند، یعنی بیشتر کاربران آن در زمینه‌های مختلف مشغول آموزش یا تحصیل هستند و این دستگاه‌ها در مدارس ابتدایی و راهنمایی بسیار کاربرد دارد.

با توجه به آمار منتشر شده در گزارش، سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کروم‌بوک‌ها، ۶۴ درصد بازار ۲۰۱۳ را در اختیار داشته است و توانسته در همین سال 107 میلیون دستگاه بفروشد. ایسر که پس از سامسونگ قرار دارد، 24.4  درصد بازار را تصاحب کرده و سعی می‌کند بهترین امکانات سخت‌افزاری را با کمترین قیمت به دست مصرف‌کنندگان برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها