آستان مقدس حرم مطهر حضرت امام علی (ع) پروژه طلاکاری اطراف گنبد حرم آن حضرت را با بیش از سه هزار قطعه طلای ناب آغاز کرد که در مرحله اول این پروژه، طلاکاری و نوسازی حلقه پایینی گنبد حرم مطهر انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۷۴۰
طلاکاری گنبد حرم مطهر علوی آغاز شد

به گزارش مهر، پروژه طلا کاری و ترمیم گنبد بارکاه مطهر علوی با نظارت و هزینه شورای آستان آغاز شد.

زهیر شربه جانشین تولیت آستان قدس علوی و رئیس کمسیون ناظر بر این پروژه اظهار داشت: پس از اجرای هماهنگی های لازم با سازمان اوقاف عراق پروژه طلاکاری و ترمیم گنبد و مناره های عمارت حرم مطهر آغاز شد. برای این پروژه مقدار طلای مورد نیاز خریداری شد و تمامی نیازهای ضروری جهت اجرای پروژه تأمین گردید.

وی افزود: با توجه به تجربه خوبی که کارگاه طلاکاری وابسته به آستان قدس عباسی در این زمینه دارد اجرای این پروژه به این کارگاه واگذار شد. قبلا این کارگاه پروژه های مشابهی از قبیل طلاکاری گنبد و مناره های حرم مطهر عسکریین در سامرا و مناره حرم مطهر حضرت عباس را انجام داده و اکنون با همکاری کارکنان واحد ترمیم طلا و نقره آستان علوی این پروژه را انجام خواهد داد.

جانشین تولیت آستان قدس علوی در ادامه گفت: تا کنون بخشهای مهمی از کار طلاکاری از قبیل طلاکاری کتیبه گریو کنبد به انجام رسیده و دیواره ی گنبد جهت نصب قطعات طلاکاری شده آماده شده است.

علی هادی سعید مسؤول واحد ترمیم طلا و نقره حرم علوی نیز در این باره اظهار داشت: هزینه این پروژه بیش از ۱۷ میلیارد دینار بوده و توسط کارگاه طلاکاری وابسته به آستان قدس عباسی در حال اجراست.

وی افزود: مراحل آماده سازی دیواره ی گنبد از کف پشت بام حرم مطهر تا کتیبه گریو گنبد انجام شده و تعداد قطعات طلاکاری شده جهت نصب در این مساحت ۳۴۲۶ قطعه می باشند. هر قطعه با ۸ مثقال طلا زر اندود شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها