رئیس اطلاع رسانی وزارت کشور، ضمن تکذیب خبر شهادت دانایی فر گفت: تا زمانیکه دولت پاکستان مستندات خود را در ارتباط با مرزبان ربوده شده در اختیار ما قرار ندهد، هیچ خبری در مورد تائید ما نیست.
کد خبر: ۷۰۸۶۱۴
وزارت کشور شهادت دانایی‌فر را تکذیب کرد

روح الله جمعه ای در گفتگو با مهر، در واکنش به خبر شهادت جمشید دانایی فر که به نقل از معاون استاندار سیستان و بلوچستان منتشر شده است، گفت: تا زمانی که دولت پاکستان مستندات خود را در ارتباط با مرزبان ربوده شده در اختیار ما قرار ندهد، هیچ خبری مورد تائید وزارت کشور نیست.

ابراهیم رحیم پور ، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در گفتگو با مهر درباره خبر منتشر شده از شهادت دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: هنوز هیچ خبر مستندی مبنی بر شهادت دانایی فر در دسترس نیست.

با این حال علی اصغر میرشکار معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: اطلاعات و شواهد به دست آمده حاکی از شهادت جمشید دانایی‌فر مرزبان ربوده شده ایرانی به دست اشرار است.

وی به دلیل حضور در جلسه​ای، موفق به توضیحات بیشتر در این زمینه نشد و لذا سوال مبنی‌بر اینکه آیا اثری از جنازه این مرزبان ربوده شده به دست آمده یا نه: بی‌پاسخ ماند اما تصریح کرد؛ همه شواهد و مدارک مبتنی‌بر شهادت این مرزبان است.

پنج دیده بان مرزبانی ایران 17 بهمن ماه سال گذشته در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند. گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسئولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفته بود. در 17 فروردین ماه 93 ، 4 مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده از سوی گروه جیش العدل با تلاش های دستگاههای ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی آزاد شدند، اما جمشید دانایی فر همراه آنان نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها