بیژن نوباوه عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

پرونده‌ قربانیان ترور در ایران ثبت جهانی شود

مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم:

بیش از 17 هزار نفر قربانیان ترور در کشور هستند

مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: اکنون بیش از 17 هزار نفر به عنوان قربانیان ترور در کشور وجود دارند که باید نگاه ویژه ای به این افراد شود.
کد خبر: ۷۰۸۵۳۶
بیش از 17 هزار نفر قربانیان ترور در کشور هستند

«حمید سجادی» افزود: از آنجا که خانواده های قربانیان تروریسم بیشتر دچار آسیب می شوند نگاه ویژه به این افراد می تواند جهت کاهش آسیب های آنان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه به همین منظور انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سطح کشور تشکیل شده است، اظهار داشت: در این راستا انجمن در دو سطح ملی و بین المللی فعالیت هایی برای دفاع از قربانیان ترور انجام می دهد.

وی تصریح کرد: «انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در حوزه ملی سازماندهی ترور را برای اینکه امکان حضور آنان در عرصه عمومی ایجاد شود، انجام می دهد و در حوزه بین المللی نیز در تقویت شبکه قربانیان ترور، ارتباط با نهادهایی که به طور خاص در خصوص قربانیان ترور کار می کنند، فعالیت دارد.»

سجادی افزود: ارائه خدمات مشاوره ای و روان درمانی یکی دیگر از خدمات این انجمن به قربانیان ترور است چرا که بسیاری از افرادی که شاهد ترور می شوند از نظر روحی و روانی با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه و همایش هایی برای ترسیم ترور از زبان خود قربانیان ترور از دیگر برنامه های این انجمن به شمار می رود.

مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: این انجمن در سطح بین المللی نیز دارای کرسی مقام مشورتی در سازمان ملل است تا از این طریق نیز برخی از مشکلات موجود خانواده های قربانیان ترور نیز حل شود.

وی در ادامه حمایت از قربانیان ترور، مقابله با گروههای تروریستی با رویکرد فرهنگی و کمک نهادهای تصمیم گیرنده و شخصیت های با نفوذ برای جمع آوری مجموعه اسناد و بیانات گروههای تروریستی برای محدود کردن عرصه فریبکاری آنان را از دیگر اهداف انجمن عنوان کرد.

سجادی افزود: تلاش برای کنترل آثار ترور در جامعه و افرادی که در این زمینه آسیب دیده اند نیز از دیگر اقدامات انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به شمار می رود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها