موافقان استیضاح-نوباوه:

نمی‌خواهیم دانشجو تربیت کنیم که سر از استانفورد دربیاورد

نماینده مردم تهران پس از دفاعیات اول وزیر علوم اظهار داشت: ما می‌خواهیم بگوییم در جریان تبلیغات یک هماهنگی میان داخل و خارج رخ داده که مجلس را ناکارآمد نشان دهد و مطالبات برحق نمایندگان ملت را به عنوان خواسته‌های کاسبکارانه جلوه دهد.
کد خبر: ۷۰۷۷۱۵
نمی‌خواهیم دانشجو تربیت کنیم که سر از استانفورد دربیاورد

در ابتدای نطق نوباوه به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم گزارشی از تبلیغات رسانه‌های خارجی درباره موضوع استیضاح فرجی دانا به درخواست وی پخش شد و نماینده مردم تهران پس از پخش این گزارش گفت: یکی از مهمترین مباحث من افشای جریان رسانه‌ای و هماهنگی ستاد داخلی وزیر علوم و جریانات رسانه‌ای خارج از کشور است.

وی ادامه داد: هماهنگی گسترده‌ای صورت گرفت تا یک دروغ کثیف به عنوان بورسیه‌ها به جای مطالبات اصلی نمایندگان جایگزین کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه از این دروغ‌سازی‌ها دو هدف دنبال می‌شد اظهار داشت: اولین هدف انحراف موضوع اصلی استیضاح و نگرانی نمایندگان مردم از انحراف وزارت علوم با مسئله بورسیه‌ها بود و دومین موضوع نیز ناکارآمد نشان دادن وضعیت فعلی مجلس و نمایندگان بوده است.

نوباوه ادامه داد: یک جریان‌سازی مطبوعاتی و رسانه‌ای است که در این مورد صورت گرفته است؛ مجلس و نمایندگان نگرانند و اصل بحث، استیضاح یک وزیر نیست کمااین که اشکالات عمده‌تری در وزارتخانه‌های دیگری وجود دارد ولی برخورد این‌چنینی با آن نمی‌شود و روند خود را طی می‌کند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: ما می‌خواهیم بگوییم در جریان تبلیغاتی یک هماهنگی میان داخل و خارج رخ داده که مجلس را ناکارآمد نشان دهد و مطالبات برحق نمایندگان ملت را به عنوان خواسته‌های کاسبکارانه جلوه دهد همانطور که آقای وزیر نیز این صحبت را در جمع دانشجویان کرده و گفتند اگر به خواسته‌های برخی نمایندگان تن می‌دادند استیضاح نمی‌شدم.

نوباوه با طرح این سوال که آیا این اساتید نیستند که نحوه اپلای کردن را به دانشجویان آموزش می‌دهند؟، ‌گفت:‌ آیا ارقام دانشجویان به خارج رفته را دارید؟

وی با اشاره به گزارشی از نشریه نیوزویک در مورد دانشجویان به خارج رفته کشور اظهار کرد: امروز کار به جایی رسیده است که بهترین دانشجویان ما به استانفورد می‌روند و حدود بیش از 20 درصد فارغ‌التحصیلان ما سر از دانشگاه‌های خارج درمی آورند این نشانه چیست؟ چه جریانی در داخل برقرار است؟ این جریان در داخل کشور در حال فعالیت است که دانشجویان ما به خارج بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد بحث رشد علمی در کشور گفت:‌ آیا رشد علمی ما در زمان شما بوده است یا از قبل وجود داشته؟ آیا سلول‌های بنیادین و پیشرفت نانوتکنولوژی در زمان تصدی شما رخ داد؟

وی افزود:‌ آیا این تفکرات الحادی احمدی‌روشن‌‌ها را تربیت کرد؟ ما دانشگاهی می‌خواهیم که تهرانی‌مقدم تربیت کند. در حقیقت ما نگران سیاست‌های حاکم بر دانشگاه‌ها هستیم و نه به دنبال استیضاح وزیر علوم.

نوباوه با یادآوری سخن وزیر علوم مبنی بر ضرورت حفظ آبروی نظام گفت: آیا انتشار اسامی افراد تکریم آبروی انسانی است؟ شما نمایندگان را متهم می‌کنید و بعد اطلاعیه می‌دهید که کار ما نبوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سخن از مظلومیت فرجی‌داناست، تأکید کرد: این نظام اسلامی است که مظلوم است چرا که هنوز نمی‌تواند سیاست‌های انقلاب فرهنگی‌اش را اجرا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نشریه‌ای در تیراژ چند هزار به صورت رنگی در دانشگاه فردوسی چاپ و در بیرون از دانشگاه توزیع شد؛ این ادبیات دانشجویی نیست.

وی ادامه داد: ‌نشریه هنجارشکن «مکث» با تیتر «فاتحه این سپاه را باید خواند» در مقدمه خود می‌آورد که ما می‌خواهیم طعم تند نقد را بر هر نهادی که تاکنون از نقد مصون مانده است جاری کنیم و نوک انتقاد ما متوجه سپاه پاسداران است.

نوباوه با تأکید بر اینکه حتی کوموله نیز اینگونه نمی‌نویسد گفت:‌ شما فرمودید 58 درصد روسای دانشگاه‌ها تغییر کرده‌اند من می‌پرسم چند درصد آنان افراد همسو با سیاست‌های شما هستند؛ در همدان 8 نفر را که همه رزمنده بوده و PHD دارند تغییر دادید.

وی در مورد استعلام از وزارت اطلاعات نیز گفت: وزارت اطلاعات در تاریخ 11 شهریور 92 نامه‌ای دارد مبنی بر اینکه پس از قبولی 90 هزار نفر در مقطع ارشد 167 نفر از آنان از سوی این وزارتخانه رد صلاحیت شده‌اند اما از همه آنان ثبت‌نام صورت گرفته است اگر این نامه وزارت اطلاعات است پس آن نامه‌ای که شما قرائت کردید چیست؟ آیا این تناقض را وزارت اطلاعات باید پاسخ دهد. بنابراین اینگونه نیست که نظر وزارت اطلاعات را در ثبت‌نام‌ها رعایت کرده‌اید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید حق مردم را گرفت خاطرنشان کرد: در مورد علی شمس‌الدین اعلام کردید که بورسیه غیرقانونی گرفته است در حالی که او نفر اول مقطع کارشناسی ارشد کشور بوده است.

نوباوه در پایان با یادآوری اینکه قطع کردن رگ دست امیرکبیر شریان‌های علمی کشور را قطع کرد و ما را صد سال به عقب برد، گفت: نمی‌خواهیم دانشجو تربیت کنیم که سر از استانفورد دربیاورد.

نادران:مسائل دانشگاهی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی و انحرافی قرار گرفته است

نماینده مردم تهران در مجلس دومین موافق استیضاح وزیر علوم پس از دفاعایات وزیر با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان مجلس گفت: دغدغه ما این است که مسائل دانشگاهی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی و انحرافی قرار گرفته است.

الیاس نادران در جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسئله‌ای که درباره استیضاح‌ها وجود دارد آن است که بهتر بود وزیر علوم به موارد استیضاح مورد به مورد پاسخ می‌داد چرا که در زمانی که امضاها گرفته شد تعداد آن 50 و امروز به 60 عدد رسیده است و اگر بنا بود امضا گرفته شود تعداد آن به بیشتر از این حد می‌رسید.

وی ادامه داد: دغدغه ما این است که مسائل دانشگاهی تحت الشعاع مسائل انحرافی و سیاسی قرار گرفته است و از زمانی که در اسفند‌ماه به جمع‌بندی رسیدیم که کار وزارت علوم جز با استیضاح به نتیجه نمی‌رسد این امر را اعلام کردیم که تلاش نمایندگان بر این بود که در این زمینه موارد را اصلاح کند اما لجبازی‌ها نسبت به تصمیمات گذشته در این امر مانع شد.

نادران خاطرنشان کرد: صادق مشاور آقای رئیس‌جمهور اعلام کرد دو نفری که مورد اعتراض نمایندگان بودند گفته شده است که نامه‌ای بنویسند و خداحافظی کنند تا دهن‌کجی به مجلس نباشد اما حالا از دیشب به ما فشار آوردند که آن دو نفر بروند و استیضاح نباشد حالا آیا ما سیاسی کاری می‌کنیم.

وی گفت: مسئله قابل حل است در حالی که وضعیت عزل افراد نیست بلکه سیاست‌هایی است که در وزارت علوم جاری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی دانا را فرد متدینی می‌دانیم خاطرنشان کرد: آقای فرجی دانا شما مدیریت نمی‌کنید بلکه مدیریت می‌شوید اینکه بگویید چند نفر تغییر کرده‌اند مسئله ما نیست بلکه مسئله این است که اخراجی‌ها تشکیل جلسه می‌دهند و در این امر قانونی عمل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسئله این بود که بر اساس تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌شد مشکلی نداشت در حالی که شما فردی را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورده ابقاء کردید و من هنوز خبر عزل وی را ندارم مگر اینکه در این چند روز تغییر کرده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دانشگاه تهران توسط سرپرست اداره می‌شود تصریح کرد: در بین این همه مدیران هیچ فرد لایق و همفکری با شما وجود نداشت که از وی در اداره دانشگاه تهران استفاده کنید.

نادران خاطرنشان کرد: آیا ما سیاه‌نمایی می‌کنیم. من نمی‌دانم که نشان دادن این فیلم به صلاح بود یا خیر اما رسانه‌های بیگانه از مخالفین استیضاح‌کنندگان دفاع می‌کنند.

نادران با بیان اینکه اخراجی‌ها از دانشگاه مفاسد اخلاقی داشتند، گفت: دختران دانشجوی کشور از دست این دانشجویان اخراجی در امان نبودند دانشجویان دختری که خودکشی کردند، 13 نفر از این دانشجویان در پیام نور را شما برگرداندید.

وی خطاب به فرجی‌دانا گفت: شما با نامه وزارت اطلاعات در مورد ورودی‌های سال 92 که 140نفر در پذیرش کارشناسی و 23نفر در دوره دکترا ثبت‌نام کردند چه کردید؟

نادران تصریح کرد: شما می‌گویید که اگر وزارت اطلاعات جواب منفی به استعلام‌ها بدهد آن افراد را کنار می‌گذارید، باید بگویید که در رابطه با سمنانیان چه کردید؟ فردی که از وزارت اطلاعات استعلامش را گرفتید و مشکل هم داشت.

وی افزود: اینکه استعلام بگیرید و جواب آن منفی شود و دوباره بخواهید استعلام بگیرید و تلاش کنید تا استعلام مثبت شود، چه معنی دارد؟

نادران تصریح کرد: ما در رابطه با دانشجویان ستاره‌دار صحبت نمی‌کنیم مشکل ما با آنهایی است که صلاحیت اخلاقی و سیاسی ندارند و اینها هستند که ما را نگران کرده‌اند.

وی با توجه به اینکه آمار اغتشاشات دانشگاه‌ها در سال 88 از همیشه بیشتر بوده است، گفت: فتنه 88 را چه کسی انجام داد، جریانات دانشجویی به کدام جریان بیرونی متصل بودند. بچه‌های بسیج که بانی چنین اتفاقی نبودند پس چه کسی این کارها را انجام داد؟

نادران با بیان اینکه نگرانی ما از این است که دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود، گفت: با توجه به اینکه شما به خاطر دهن‌کجی به مجلس یا هر دلیل دیگری افرادی را سرکار گذاشته‌اید این امکان را ایجاد کرده است که دانشگاه جولانگاه احزاب شود و ما نگرانیم که فتنه دیگری همچون فتنه 88 شکل بگیرد. آیا حق نداریم نگران باشیم.

این نماینده مجلس گفت: برخی از نمایندگان زمانی موافق وزیر بودند ولی وقتی عملکرد وزیر را دیدند امروز به مخالف وی تبدیل شده‌اند.

نادران با بیان اینکه ما در این مجلس استیضاح‌هایی را انجام داده‌ایم، گفت: ما عهد اخوت با کسی نبسته‌ایم و در گذشته هم با استیضاح‌هایی که داشته‌ایم این موضوع را نشان داده‌ایم.

وی تأکید کرد: وزیر علوم ما را متهم می‌کند که از وی دانشگاه و دانشکده خواسته‌ایم ولی آیا ما چنین چیزهایی را خواسته‌ایم و شما به ما ندادید و حال به خاطر این موضوع استیضاح می‌شوید. باید به فکر روز قیامت باشیم زیرا روز قیامت ما هستیم و عدل الهی.

نماینده مجلس با بیان اینکه من برای اینکه کسی خوشش بیاید این حرف‌ها را نمی‌زنم اظهار داشت: ما بارها به وزیر تذکر دادیم حتی التماسش را کردیم و خواستیم برای رفع نگرانی‌های ما قدم بردارد ولی هیچ قدمی از طرف وی برداشته نشد.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز جریانات درگیر با فتنه 88 فرصتی پیدا کرده‌اند که برای محیط دانشگاهی ما اظهارنظر و تعیین تکلیف می‌کنند. من با اعداد و ارقام کاری ندارم من اتفاقاتی را می‌بینم که در کف دانشگاه‌ها رخ می‌دهد.

نادران ادامه داد: امروز فتنه‌گران در دانشگاه جولان می‌دهند و دانشجویان مذهبی و حزب‌اللهی خون دل می‌خورند و ما از این بابت نگرانیم.

نماینده مجلس با اشاره به درگیری و اغتشاش در دانشگاه امیرکبیر گفت: وزیر علوم لااقل می‌پرسید و بررسی می‌کرد چه کسی آن اغتشاشات را به راه انداختند و از چه کسانی چنین رفتارهایی سر زد.

نادران با اشاره به اظهارات اخیر انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: الحمدالله این صحبت‌ها و اظهارات از طرف وی تکذیب شد و ما خوشحال شدیم پس ما به این استیضاح رأی می‌دهیم تا سیاست فعلی تغییر کند و اگر این وزیر برود حتماً سیاست‌های وزارت علوم اصلاح خواهد شد و دولت هم برای این کار باید با ما همکاری کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
چرا عنوان مطالبت مهم و به درد بخور را می نویسید، اما توضیح آن باز نمی شود و eror میدهد؟
شجاع
United States
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
آقای نوباوه تا نباشد چیزكی مردم نگویند چیزها... حقیقت را نمیشود كتمان كرد . ....
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
مبارك است
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
خوب شد جناب نوباوه كار آمدی مجلس را دیدیم !!!!!!!!!!!!!متاسفانه مطالبات شخصی جایگزین منافع ملی ومردمی شده است.وبا استناد به اینكه استیضاح حق مجلس است دولت را تحت فشار قراردهند تا به خواسته های شخصی آقایان جواب آری بگویند اما هرگز اینگونه نخواهد بود شاید امروز در پی شكست طرف مقابل هورا وصلوات بفرستید اما روزی هم دیگران برای شما این كار را خواهند كرد....

نیازمندی ها