هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

مربیان پرسپولیسی به هم رسیدند

جام جم ورزشی: هفت دیدار هفته چهارم لیگ برتر روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین مسابقات استقلال میزبان سایپاست.
کد خبر: ۷۰۶۸۴۷
مربیان پرسپولیسی به هم رسیدند

هفت مسابقه هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. مسابقه این هفته هم به نوعی تحت تاثیر درگذشت ناگهانی مهدی نفر خبرنگار پرتلاش خبرگزاری فارس است. نگاهی به این هفت مسابقه می‌اندازیم:

پدیده - تراکتورسازی؛ نبرد گلزنان

تراکتورسازی به لطف گلزنی‌های ادینهو بازیکن برزیلی در رده دوم جدول قرار دارد و امیدوارند که نوار بردهای‌شان در مشهد قطع نشود. تراکتورسازی اگر بتواند در مشهد هم سه امتیاز کسب کند و سپاهان مقابل نفت تهران شکست بخورد در آن‌صورت به صدر جدول لیگ صعود می‌کند. البته پدیده حریف سرسختی است. این تیم هم مهاجم کهنه‌کاری چون رضا عنایتی را در اختیار دارد و این مسابقه به نوعی نبرد گلزنان است.

کادر فنی پدیده توماس هسلر آلمانی را هم در کنار علیرضا مرزبان دارد اما در آنسوی میدان رسول و حسین خطیبی هستند که تجربه کمتری نسبت به مربیان حریف دارند اما آنها با شرایط لیگ برتر ایران آشناتر از مربیان پدیده هستند. پدیده در صورت کسب این برد خانگی شانس صعود تا رده دوم جدول لیگ را هم دارد.

نفت تهران - سپاهان؛ تداوم صدرنشینی زردها؟

سپاهان با پیروزی پرگل مقابل استقلال به تنهایی در صدر جدول ایستاده و دوست ندارد که جایگاهش را به راحتی از دست بدهد و زردپوشان اصفهانی اگر یک امتیاز هم مقابل نفت بگیرند همچنان صدرنشین لیگ می‌مانند اما سپاهانی‌ها برای کسب چهارمین برد متوالی به تهران سفر می‌کنند. در آنسوی میدان هم علیرضا منصوریان مربی استقلالی نفت انگیزه‌های مضاعفی برای این مسابقه دارد او اگر بتواند سپاهان را شکست بدهد نزد هواداران استقلال محبوب‌تر خواهد شد و انتقام باخت آبی‌ها را هم از این تیم گرفته است ضمن اینکه تیم نفت هم در جدول لیگ شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کند. منصوریان باید فکری برای مهار خط حمله خطرناک سپاهان بکند. شریفی، پریرا و خلعتبری حسابی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند و کنترل این خط آتش کار آسانی نیست.

منصوریان روی تشویق هواداران استقلال در این بازی هم حساب کرده است و امیدوار است طرفداران استقلال تیم نفت را حداقل در این بازی تنها نگذارند.

گسترش فولاد - پیکان؛ به دنبال اولین برد

گسترش فولاد به لطف یک گل زده‌ای که دارد یک پله بالاتر از پیکان و در رده دوازدهم قرار گرفته است. هر دو تیم رنگ برد را در لیگ برتر ندیده‌اند و این بازی برایشان اهمیت زیادی دارد. گسترش البته به اندازه پیکان بازیکن اسم و رسم دار در اختیار ندارد با این حال شاگردان مهدی تارتار تلاش می‌کنند اولین برد خود را در لیگ چهاردهم به دست بیاورند. البته باز کردن دروازه پیکان با حضور سید مهدی رحمتی آسان نخواهد بود. در این هفته شایعه تغییر کادر فنی پیکان منتشر شد! این شایعه نشانگر آن است که مدیران باشگاه پیکان با توجه به هزینه هنگفتی که در فصل نقل و انتقالات کرده‌اند دوست ندارند باز هم در رده سیزدهم جدول بمانند. بنابراین منصور ابراهیم‌زاده باید هرچه سریع‌تر وضعیت تیمش را از نظر نتیجه‌گیری به شرایط مطلوب برساند.

ذوب آهن - راه آهن؛ نبرد مربیان پرسپولیسی

ذوب‌آهن با یک امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار گرفته است و این جایگاه در شأن تیم خوب اصفهان و یحیی گل‌محمدی نیست. البته در روزهای گذشته نیز شماری از تماشاگران ذوب‌آهن در تمرین این تیم حاشیه‌هایی ایجاد کردند تا مشخص شود اوضاع در اطراف تیم ذوب آهن هم خیلی آرام نیست! با این حال با توجه به اینکه این تیم تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته داشته باید زمان بیشتری در اختیار داشته باشد. البته گل‌محمدی باید زودتر به تیمش سر و سامانی بدهد. راه آهن هم اگرچه وضعیت مالکیتش به طور صد درصد مشخص نشده اما دیگر از آن بلاتکلیفی در این زمینه خارج شده است. در این مسابقه شاهد نبرد تاکتیکی دو سرمربی سابق پرسپولیس هستیم. حمید استیلی و یحیی گل‌محمدی که البته دیگر ارتباطی با پرسپولیس ندارند اما تلاش می‌کنند جایگاه تیم‌های جدیدشان را در جدول بهتر کنند.

صبای قم - نفت مسجد سلیمان؛ دومین برد مرفاوی یا سومین تساوی نفت؟

نفت مسجد سلیمان همانطور که پیش‌بینی می‌شد برای سقوط نکردن می‌جنگد! این تیم تاکنون دو مساوی گرفته و در رده چهاردهم جدول است و به احتمال فراوان در این هفته هم برای گرفتن سومین مساوی به قم سفر می‌کند. صمد مرفاوی هم با شاگردان جوانش در صبا خوب نتیجه گرفته و در رده ششم قرار دارد و مرفاوی دوست دارد که دومین برد را هم در لیگ چهاردهم کسب کند.

استقلال - سایپا؛ دو دغدغه قلعه‌نویی!

آبی‌پوشان تلاش کردند شکست مقابل سپاهان را فراموش کنند و دوباره به لیگ برتر برگردند. استقلال باید سایپا را شکست بدهد تا همچنان در جمع تیم‌های بالانشین لیگ برتر قرار داشته باشد مهم‌ترین مشکل استقلال خط دفاع این تیم است که بدون امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده بسیار آسیب‌پذیر شده و باید دید قلعه‌نویی در بازی با سایپا چه تدبیر تاکتیکی برای حل این مشکل اندیشیده است. البته حریف این هفته آبی‌پوشان تیمی بدون گل زده و بدون برد در لیگ است و سایپا یکی از بی‌خطرترین خط حمله‌ها را در اختیار دارد. آن هم در حالی که سیدصالحی و میداودی مهاجمان سابق پرسپولیس و استقلال را در اختیار دارد. اگر این دو مهاجم مثل سه دیدار قبل بازی کنند بعید است که استقلال روز سختی در پیش داشته باشد!

جلالی تیمی را ساخته که نه برد دارد نه گل زده و بعید است مقابل استقلال به فکر پیروزی باشد و شاید او در فکر چهارمین تساوی تیمش باشد اما امیر قلعه‌نویی نمی‌خواهد در ورزشگاه آزادی سه امتیاز را از دست بدهد. باز کردن دفاع اتوبوسی نارنجی‌پوشان دومین دغدغه تاکتیکی قلعه‌نویی در این مسابقه خواهد بود. اولین دغدغه مشکل خط دفاع استقلال است!

فولاد - استقلال خوزستان؛ دربی جنوب

این مسابقه دربی خوزستان و جنوبی است. آن هم در حالیکه فولاد در رده سوم جدول است و استقلال خوزستان با یک امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته است. بنابراین طبیعی است که در این دیدار شانس فولاد برای پیروزی بیشتر باشد. استقلال خوزستان اگر در این بازی هم بازنده شود در آنصورت شاید جایگاه عبدالله ویسی در لیگ برتر خیلی محکم نباشد اما اسکوچیچ با کسب یک برد دیگر در فولاد هم مثل ملوان محبوب می‌شود.

برنامه و اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه 28 مرداد

نفت تهران- سپاهان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

محمدرضا اکبریان – مهدی عالیقدر – رسول ذورقی – جواد رحیم زاده – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز- پیکان ساعت 18 ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز

موعود بنیادی‌فر – قهرمان نجفی – علی‌اکبر عظیم‌پور – حمید حاج‌ملک – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

صبای قم- نفت مسجدسلیمان ساعت 19:15 - ورزشگاه یادگار امام قم

رضا کرمانشاهی – حسین طالقانی – آشور ماهانی – سعید رحیمی‌مقدم – ناظر: ابوطالب طاهریان

ذوب‌آهن- راه‌آهن ساعت 19:10 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان

البرز حاجی‌پور – حمید غمزه – جلیل شعرانی – علی صفایی – ناظر: علی‌نقی مصطفی‌نژاد

فولاد خوزستان - استقلال خوزستان ساعت 19:25 - ورزشگاه غدیر اهواز

غلامرضا جباری – رحیم شاهین – حمید سبحانی – جواد شرفی – ناظر: عبود سنگاشکن

پدیده مشهد - تراکتورسازی ساعت 17:30 - ورزشگاه ثامن مشهد

پیام حیدری – مهدی الوندی – هادی طوسی – امید سعیدفر – ناظر: محمدعلی فروغی

استقلال تهران- سایپا البرز ساعت 19:15- ورزشگاه آزادی

یداله جهانبازی – محمدرضا منصوری – حسن یوسفی – رضا عادل – ناظر: مسعود فلاح

چهارشنبه 29 مرداد

ملوان- پرسپولیس ساعت 18 - ورزشگاه تختی انزلی

حسین زرگر – رضا سخندان – محمدرضا ابوالفضلی – بابک وسیله – ناظر: بهرام مهرپیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها