آب پاکی وزیر روی دست زیاده خواهان

اینترنت را ارزان بفروشید تا تخفیف بگیرید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این‌که نگاه ما به استفاده از فرکانس سنتی است، گفت: در زمان جنگ فرکانس‌هایی واگذار شده که تاکنون به این وزارتخانه بازگردانده نشده‌اند.
کد خبر: ۷۰۶۱۸۱
بسیاری از فرکانس‌های واگذار شده دوران جنگ بازگردانده نشده است

به گزارش مهر، محمود واعظی امروز در مراسم بهره‌برداری از چند پروژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزود: اگر فرکانس‌های واگذار شده دوران جنگ به برخی ادارات بازگردانده شود، با واگذاری به بخش خصوصی بسیاری از هزینه‌های آنها کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فرکانس در دنیای امروز از کارایی بالایی برخوردار است و اگر در مقطعی از آن تنها استفاده اولیه با سرعت محدود صورت می‌گرفت، اما امروزه بهره‌وری از فرکانس در کشورها از جمله ایران افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان بهره‌وری از فرکانس در ایران را برابر با 1.6 عنوان کرد و گفت: این رقم در منطقه 15 بوده که در برخی کشورها میزان بهره‌وری به 40 تا 50 نیز رسیده است.

واعظی با بیان این‌که همواره معتقدیم که باید خدمات بهتری به مردم ارائه شود، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم استفاده از آی.‌سی.تی افزایش می‌یابد، بنابراین باید در کنار ارائه بهتر، نظارت دقیق‌تری هم بر عملکرد این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری 4000 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های سازمان تنظیم مقررات رادیویی در نظر گرفته شده است، افزود: چون برای امسال ده پروانه صادر خواهد شد، این پروانه‌ها نیازمند تعامل و نظارت دقیق هستند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: هرچه فرکانس افزایش یابد نیازمند پایش بیشتر هستیم و باید مراکز پایش را در نقاط مختلف افرایش دهیم تا تجهیزات مراکز نیز با امکانات و استانداردهای روز مطابقت داشته باشند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه گسترش باند پهن کشور و ورود به اپراتور نسل‌های بالاتر، گفت: باید مقدمات ورود به نسل پنجم اپراتور را نیز فراهم کنیم و نهضت تولید محتوا و اپلیکیشن را مورد توجه قرار دهیم.

واعظی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های خوبی فراهم شده، ولی مردم هنوز راضی نیستند، افزود: اکنون مردم از سرعت اینترنت نگران هستند و از برخی زیرساخت‌ها گلایه دارند، به همین منظور برای گسترش و توسعه اینترنت در قالب شبکه ملی اطلاعات برنامه‌های جامعی تدارک دیده شده که تا پایان سال 94 اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه ورود تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی سامانه‌های پایش، هماهنگی‌های لازم با گمرک نیز انجام خواهد شد تا از وجود هرگونه جعل و فساد جلوگیری شود.

تقدیم گزارش تشعشعات به رئیس‌جمهور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: گزارش با محوریت کار تشعشعات پس از طی جلساتی با مسئولان ذی‌ربط تهیه و به رئیس‌جمهور تقدیم شده است.

وی در جمع خبرنگاران درباره نارضایتی سازمان محیط‌زیست نسبت به وضعیت تشعشعات، افزود: از یک سال گذشته تاکنون این موضوع در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت و در هشت نوبت از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به طور سرزده از نقاط مختلف تهران تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از اندازه‌گیری‌های لازم در آخرین جلسه که طی دو ماه گذشته در این وزراتخانه با حضور وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای سازمان‌های انرژی اتمی و محیط‌زیست تشکیل شد، اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن پس از جمع‌بندی به رئیس‌جمهور تقدیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها