جام جم ورزشی: رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تصمیم قوچان‌نژاد و دژاگه نشانه ضعف تیم ملی نیست گفت: کارشناسان فیفا در جام جهانی به تیم ملی ایران نمره مثبت دادند.
کد خبر: ۷۰۶۰۹۰
دفاع محصص از زمان خداحافظی علی کریمی

مرتضی محصص، در مورد اینکه گفته می‌شود رفتن بازیکنانی چون دژاگه یا قوچان‌نژاد به لیگ‌های عربی می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد ناموفق تیم ملی در جام جهانی باشد، اظهار داشت: این ادعا را قبول ندارم. تغییر باشگاه و یا رفتن بازیکنان به لیگ‌های عربی نشانه شکست یا موفقیت تیم ملی نیست. در یک مقطع زمانی مشخص امکان دارد یک بازیکن برای پیشنهاد مالی بهتر به لیگ عربی برود و بعد از مدتی بار دیگر به اروپا بازگردد.

وی افزود: به نظرم انتخاب دژاگه و قوچان‌نژاد موقتی بوده و آنها بعد از جام ملت‌های آسیا فرصت‌های بهتری خواهند داشت. اینکه ما انتظار داشته باشیم بعد از جام جهانی 10 - 15 بازیکن فوتبال‌مان به رئال و بارسلونا بروند منطقی نیست. نه تنها افکار عمومی بلکه کارشناسان فیفا که بدون حب و بغض نظر می‌دهند هم در جام جهانی به عملکرد تیم ایران نمره مثبت دادند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال یادآور شد: تیم ملی ایران در جام جهانی با کمی خوش شانسی می‌توانست نیجریه و آرژانتین را شکست دهد و شگفتی ساز شود. در بازی آخر هم به دلیل آنکه ایران نیاز به برد داشت حمله کرد و در غیر این صورت سه گل نمی‌خورد. به هر حال ایران در جام جهانی سربلند بود و با سرافکندگی بیرون نیامد.

محصص خاطرنشان کرد: شاید نقطه ضعف ایران در جام جهانی، تنها نداشتن تجربه به دلیل بازی نکردن با تیم‌های بزرگ دنیا بود.

وی درباره اینکه برخی بازیکنان بزرگ فوتبال دنیا مانند ریبری یا ابراهیمویچ خداحافظی خود از دنیای فوتبال را اعلام کرده و اینکه در تیم ملی ایران هم برای جوانگرایی باید شاهد وداع برخی نفرات با تجربه باشیم، تصریح کرد: در دنیای فوتبال استانداردی برای خداحافظی از فوتبال وجود ندارد. بازیکنی مانند مالدینی را داشتیم که تا 37 سالگی هم در تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد. انتخاب این زمان بستگی به هوش بازیکنان دارد، مانند علی کریمی که شاید دو، سال دیگر هم توان بازی داشت اما برای جلوگیری از مصدومیت و افت احتمالی چنین تصمیمی گرفت و به نظرم هوشیارانه و در بهترین زمان خداحافظی کرد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه با نیامدن کروش زمان آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها از بین می‌رود یادآور شد: حتما کی‌روش به این موضوع و زمانی که برای آماده سازی تیم نیاز دارد فکر کرده است. او حتی پیش از جام جهانی به فکر جام ملت‌ها بود و همانطور که اشاره کردید جوانگرایی تیم ملی برای این مسابقات بوده و برداشت شخصی من این است که در هفته آینده باید منتظر آمدن کی‌روش باشیم.

محصص درباره تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال ایران و ژاپن تصریح کرد: این تفاهم نامه چیزی جز نزدیک شدن قلب‌ها و فکرها نیست و این درک متقابل سبب می‌شود دو ابر قدرت فوتبال آسیا قدرتمندتر شوند.

وی با اشاره به اینکه ژاپن نه تنها به فکر قدرتمند ساختن فوتبال کشور خود است بلکه همین ایده را برای تمام قاره آسیا دارد به تسنیم گفت: در سال 2012 به اتفاق فریدون معینی به این کشور رفته بودم و در آن زمان مسئولان فوتبال این کشور عنوان کردند که قصد دارند ظرف 5 سال به کشورهایی که در آسیا رشد نکردند کمک کنند چراکه با ارتقای این کشورها حریفان قدرتمندتری در قاره خواهند داشت و همین موضوع به رشد فوتبال ژاپن کمک می‌کند.

محصص با اشاره به اینکه هیچکدام از کشورهای ایران، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن در 40 سال گذشته مربی که سبک و استراتژی خاصی در فوتبال آسیا را ایجاد کند، نداشته‌اند این همکاری را در توسعه دانش و توانمندی مربیان آسیایی موثر دانست و افزود: این همکاری در رده پایه، فوتسال و بانوان هم مفید خواهد بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها