هافینگتون پست منتشر کرد

۱۵ رقم شوک آور درباره داعش

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی با عنوان «۱۵ رقم شوک آور که تو را متوجه اقدامات داعش در عراق می کند»، حقایقی درباره گروهک موسوم به «دولت اسلامی» (داعش) منتشر کرد.
کد خبر: ۷۰۵۷۸۴
۱۵ رقم شوک آور درباره داعش

به گزارش پایگاه خبری هافینگتون پست در گزارشی به بررسی وضعیت گروه تروریستی داعش از جوانب مختلف پرداخت.

به گزارش العالم، این روزنامه مساحت تحت کنترل گروه داعش، میزان دارایی، شمار جنایت های این گروه تروریستی و وضعیت اقلیت ها در شمار عراق را در «15 رقم شوک آور» به شرح زیر دانست:

- 13 هزار کیلومتر مربعی که گمان می رود داعش در سوریه و عراق آن را تحت کنترل خود در آورده است، معادل مساحت کشور بلژیک است. برآوردهای دیگر نشان می دهد که داعش بر مساحتی نزدیک به 35 هزار مایل برابر با مساحت کشور اردن مسلط شده است.

- تعداد کشته شدگان در عراق طی ماه ژوئن گذشته بر طبق برآوردهای دولتی، هزار و 922 نفر بوده است به گونه ای که ژوئن خونین ترین ماه در عراق از ماه مه سال 2007 به شمار می‌آید. تخمین های دولتی همچنین نشان می دهد که در میان کشته شدگان، هزار و 393 نفر غیرنظامی، 380 سرباز و 149 نفر نیروی پلیس دیده می شود ، درحالی که 2 هزارو 610 نفر زخمی شدند که اغلب آنها از غیرنظامیان بودند.

- به گفته هشام الهاشمی کارشناس امور نظامی، 30 تا 50 هزار نفر عناصر مسلح زیر لوای گروهک تروریستی داعش هستند.

- گروهک داعش با 5 کشور به طور مستقیم درگیر جنگ است.

- به گفته کارشناسان امور تروریسم، 2 میلیارد دلار قیمت برآورد شده برای بودجه و دارایی است که در اختیار گروهک داعش قرار دارد. این گروهک پس از تسلط بر شهر موصل به صدها میلیون دلار از بانکها و صدها ملیون دلار دیگر از غنایم نظامی دست یافت.

- پس از آنکه داعش به میدان های نفتی شمال عراق و سوریه دست یافت، برآورد شده است که روزانه 3 میلیون دلار درآمد از این محل به دست می آورد. بنا به گفته جانین دیویدسان از شورای روابط خارجی، این گروهک امروز بر منابع و اراضی مسلط است که در تاریخ گروههای افراطی بی سابقه بوده است.

- 3 عملیات فرار دسته جمعی از زندانها که داعش در ماههای اخیر انجام داد، موجب آزادی هزارو 500 تروریست ، از جمله فرماندهان و کارشناسان انفجار و عناصر تروریستی دیگر شده است.

- تعداد مسیحیانی که در موصل داعش آنها را میان اسلام و قتل مخیر کرد، صفر است.

- پس از تسلط داعش بر سنجار در نزدیکی کردستان و مجبور کردن ساکنان به فرار و پنهان شدن در مناطق کوهستانی، 40 هزار غیرنظامی در منطقه جبل سنجار محاصره شدند.

- بیش از 500 ایزدی به دست عناصر گروهک داعش در شمال عراق کشته شدند.

- به گفته محمد سودانی وزیر حقوق بشر عراق، بیش از 300 زن نزد داعش اسیر هستند.

- در صورت تخریب سد موصل، ممکن است 500 هزار غیرنظامی جان خود را ازدست بدهند. در هفته گذشته برخی گزارشها حاکی از آن بود که داعش بر این سد بر روی رودخانه دجله مسلط شده است، این شهر آب و برق موصل و بخشهای دیگری از این منطقه را تامین می کند.

- در صورت تخریب سد موصل توسط داعش، 65 فوت ارتفاع آبی است که ممکن است شهر موصل را غرق کند.

- 1.5 میلیون تعداد ساکنان اربیل مرکز اقلیم کردستان است، این رقم همچنین کارگران خارجی و کارشناسان نظامی آمریکایی که از نیروهای کرد پیشمرگه حمایت می کنند، دربر می‌گیرد.

- 2 شهر را نیروهای کرد پیشمرگه روز یکشنبه گذشته با حمایت هوایی جنگنده های امریکایی که مواضع داعش را بمباران کردند، بازپس گرفتند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابراهیم فرخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
اتحاددرونی وخون شهداولبیك خامنه ای مشتی فولادی برسراسراییل وداعش زده .اماده جهاداكبریم به دستوررهبروپرچمدارسیدالشهداهستیم

نیازمندی ها