فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا

تهدید داعش متوجه آمریکا و اسرائیل خواهد شد

فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه با روزنامه یو.اس.ای تودی گفت: اگر تهدیدی که هم‌اکنون متوجه عراق و سوریه شده است متوقف نشود، در آینده ممکن است داعش به تهدید اسرائیل و حتی ایالات متحده بپردازد.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۴
تهدید داعش متوجه آمریکا و اسرائیل خواهد شد

ژنرال«مارتین دمپسی» فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه خود با روزنامه آمریکایی یو.اس.ای تودی اعلام کرد که عملیات نظامی آمریکا در عراق ممکن است چندین ماه به طول انجامد، اما این عملیات محدود خواهد بود.

وی مدعی شد حملات هوایی که تاکنون صورت گرفته است توانسته مانع از پیشروی نیروهای داعش شود و با ارسال تجهیزات نظامی سنگین به ارتش کردستان می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت. به گفته دمپسی اگر چه بحران عراق هنوز مرتفع نشده اما در حال کنترل است.

دمپسی در ادامه تصریح کرد که امنیت جانی پناهندگان از جمله هزاران ایزدی پناه گرفته در کوه‌های سنجار تضمین می‌شود اما بازپس‌گیری مواضعی که داعش در اختیار گرفته است از جمله شهر موصل منوط به تشکیل دولت عراق است.

وی خطاب به خبرنگار یو.اس.ای تودی نقش وزارت دفاع آمریکا در کنترل بحران عراق را محدود اما مناسب خواند و افزود توانمندی‌های منحصربه‌فرد وزارت دفاع آمریکا در عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات، بخش لجستیک و حملات هوایی هدفدار می‌تواند خلاء بزرگی را که از عهده نیروهای ارتش عراق و کردستان خارج است پر کند.

دمپسی در ادامه مدعی شد که پنتاگون از سال بیش تهدید گروه تکفیری داعش را مورد توجه قرار داده بود و ادامه داد اگر تهدیدی که هم‌اکنون متوجه عراق و سوریه شده است متوقف نشود، در آینده ممکن است داعش به تهدید اسرائیل و حتی ایالات متحده بپردازد. دمپسی چشم‌انداز بلند مدت داعش را در تضاد با ارزش‌های آمریکایی خواند.

به گفته دمپسی حملات هوایی آمریکا می‌تواند سایر کشورها از جمله قدرت‌های اروپایی را تشویق کند تا تجهیزات بیشتری برای مسلح کردن نیروهای پیشمرگه به شمال عراق بفرستند.

فرمانده ستاد مشترک آمریکا در انتها نسبت به همکاری دولت جدید عراق با نیروهای سنی و کرد اظهار امیدواری کرد. وی اتحاد در عراق را شرط بازپس‌گیری مواضع اشغال شده خواند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها