رییس سازمان ملی استاندارد از پلمپ پنج کارخانه متخلف تولید لبنیات که از روغن پالم استفاده می کردند، خبر داد و گفت: مردم نگران نباشند، زیرا سازمان استاندارد با متخلفان برخورد کرده و روغن‌های موجود را جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۷۰۵۱۰۱
مردم نگران نباشند؛ روغن‌ پالم جمع‌آوری شد

نیره پیروزبخت در مورد برخورد با کارخانجات تولید لبنیات که از روغن پالم استفاده می کنند، گفت: مردم نگران نباشند، زیرا سازمان استاندارد با متخلفان در این زمینه برخورد کرده است و بازرسانی را برای بررسی وجود و استفاده از روغن پالم در کارخانجات ارسال کرده ایم.

وی با اعلام اینکه این موضوع کنترل شده است، از جمع آوری روغن های موجود توسط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت خبرداد و افزود: پنج کارخانه متخلف لبنی مورد شناسایی قرار گرفته اند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در روزهای اخیر هجمه ای به بازار و واحدهای تولید لبنیات وارد شد و تعداد زیادی از تولیدات لبنی مورد آزمایش قرار گرفت و مشکل زیادی مشاهده نشد و استفاده از روغن پالم در لبنیات چندان زیاد نیست.

وی با اشاره به اینکه در لبنیات پرچرب با مواردی از تخلف مواجه شدیم و با آنها برخورد شد، اما در شیر مشکل خاصی دیده نشده است، افزود: این در حالی است که سازمان استاندارد و وزارت بهداشت کارخانه های متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده اند.

پیروزبخت در مورد اعلام اسامی تولیدکنندگان لبنی متخلف گفت: هر زمان اسامی آنها را به مراجع قضایی اعلام کنیم، به طور حتم به رسانه ها نیز اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: این در حالی است که موضوع اصلی روغن پالم نیست؛ بلکه استفاده از چربی های گیاهی است به عبارت دیگر لازم است که استفاده از روغن پالم در محصولات غذایی کاهش یابد.

رییس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه بیشتر حجم روغن سرخ کردنی را روغن پالم تشکیل می دهد، گفت: بیشترین روغنی که بخاطر تحریم‌ها وارد کشور می شد روغن پالم است البته این روغن، روغن بدی نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه سرانه روغن پالم ایران از سرانه این روغن در اروپا خیلی کمتر است،‌ افزود: در اروپا سرانه 12.5 کیلو گرم است و برای ما 10 کیلو گرم است و دیگر کشورها بیش از ما از این روغن استفاده می کنند.

پیروزبخت با اشاره به ترس هایی که در مردم از استفاده از روغن پالم ایجاد شده است، افزود: پس از مشکلی که در این زمینه پیش آمد دولت وارد این سیاستگذاری شد که واردات این روغن را تا سال 95 به 15 درصد کاهش دهد. در عین حال در سال‌های 90 و 91 حدود 50 درصد روغن های وارداتی ما پالم بود ولی امسال به 30 درصد و سال 95 به 15 درصد می رسد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
sg
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
مشخص نكردید كدام كارخانه استفاده كرده جون مردم مهم نیستند
ترك
Canada
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
ما دیگه یاد گرفتیم نگران هیچی نباشیم.خودمونو ول كردیم به امان خدا از این زندگی

نیازمندی ها