تروریست های داعش با تمام قوا به یکی از عشایر در حومه دیرالزور حمله کردند و دست به جنایات وحشیانه ای در این منطقه زدند.
کد خبر: ۷۰۴۷۹۹
جنایات وحشیانه داعش در حومه دیرالزور

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش همچنان به جنایات خود در شمال و شرق سوریه ادامه می دهد و در چند روز گذشته ده ها نفر را در شرق این کشور به صلیب کشید و اعدام کرد. یکی از این موارد حمله به عشیره "الشعیطات" در حومه دیرالزور است.

مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که داعش در منطقه "الشعفه" دو شهروند را سر برید و به شهروندان 12 ساعت مهلت داد، افرادی از این قبیله را که نام برده، تحویل دهند.

مردان مسلح عشیره "الشعیطات" مدتهاست در مقابل پیشروی داعش مقاومت کرده اند.

داعش همچنین 2 شهروند دیگر را در شهر المیادین و 2 تن دیگر را در منطقه "البولیل" استان دیر الزور به اتهام همکاری با "مرتدها"، "کفر" و "توهین به ذات پروردگار" به صلیب کشید.

داعش هفته گذشته نیز یکی از اعضای قبیله الشعیطات را نزدیک شهر "دیر الزور" سر برید و 18 تن دیگر را به ضرب گلوله اعدام کرد. همه این 19 نفر در یکی از چاه های نفت این منطقه کار می کردند.

درگیری بین داعش و عشیره الشعیطات پس از کنترل داعش بر 2 میدان نفتی از جمله میدان "العمر" در ماه جولای گذشته آغاز شد.میدان العمر بزرگترین میدان نفتی و گازی استان دیرالزور است که تروریست ها با تصرف به درآمد هنگفتی دست پیدا کرده اند.

عشیره الشعیطات 70 هزار نیرو دارد."رافع عکله الرجو" رئیس عشیره الشعیطات در پیامی تصویری از دیگر عشایر استان دیر الزور خواسته که به صفوف مبارزه با داعش بپیوندند. وی به عشایر سوری هشدار داده است که پس از حمله داعش به این عشیره، نوبت آنان نیز فرا خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها