یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان ایر که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. بنا بر اخبار رسیده، نیروهای امدادی در حال بررسی سانحه و تخلیه کشته شده ها هستند.
کد خبر: ۷۰۳۹۲۹
سقوط هواپیمای مسافربری در مهر آباد + فیلم

یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند این هواپیما به شماره پرواز 5915 ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود که حدود 9 و 45 دقیقه دچار سانحه شد. این هواپیما که متعلق به شرکت هوایی سپاهان‌ایر بود، هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند. کادر پرواز در این هواپیما شامل دو نفر خلبان، دو مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

سانحه این هواپیما در حال بلند شدن اتفاق افتاده و برخی منابع از حضور 40 تا 50 مسافر کشته در این هواپیما خبر می دهند.

خبرگزاری فارس نیز در رابطه با سقوط هواپیما اعلام کرد: 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حاضر شدند اما متأسفانه اکثر مسافران هواپیما فوت کرده بودند.

در این خبر آمار کشته ها بیش از 30 نفر اعلام شده و 3 مصدوم حادثه نیز با آمبولانس هوایی و 4 مصدوم با آمبولانس زمینی به بیمارستان و درمانگاههای اطراف منتقل شدند.

از سوی دیگر اعلام شده مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. براساس گزارشات میدانی اقدامات امداد و نجات همچنان ادامه خواهد داشت. مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد. سانحه سقوط آنتونف 140 سپاهان ایر پس از خروج از فرودگاه مهرآباد، 40 نفر از مسافران جان باختند و 8 نفر زخمی شدند. همچنین تعدادی از افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به عنوان مجروح به بیمارستان اعزام شدند. علت دقیق بروز این سانحه پس از بررسی تیم بررسی‌سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شود اما برخی اطلاعات حاکی است از دست دادن یکی از موتورهای آنتونوف 140 است اما تا تکمیل تحقیقات تیم‌ بررسی‌ سانحه سازمان هواپیمایی نمی‌توان علت اصلی وقوع حادثه را اعلام کرد .

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها