19 هزار کشته، حاصل سوانح رانندگی سال 92

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته 19 هزار کشته، 250 هزار مجروح و 700 هزار پرونده مرتبط با سوانح ترافیکی در کشور داشته‌ایم که عمق فاجعه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۳۷۵۵
19 هزار کشته، حاصل سوانح رانندگی سال 92

به گزارش ایرنا، محمد آقاجانی با بیان این که حوادث ترافیکی مهم‌ترین و اولین عامل سال‌های از دست رفته عمر در کشور است، افزود: اورژانس پیش بیمارستانی با داشتن 2000 پایگاه اورژانس، 3000 آمبولانس و 15 هزار پرسنل با کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، طوری که سال گذشته دو میلیون و 300 هزار ماموریت از سوی اورژانس انجام شد، اما پوشش امدادی ما همچنان محدود است و برای رسیدن به نقطه استاندارد 1600 پایگاه کم داریم.

به گفته وی، هم‌اکنون 150 هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی کشور پوشش امدادی اورژانس ندارد.

معاون وزیر بهداشت به طرح تحول نظام سلامت نیز اشاره کرد و گفت: کاهش فرانشیز درمانی، ترویج زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، استقرار پزشکان مقیم در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای کیفیت ویزیت، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و استقرار آمبولانس هوایی از جمله برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت است که از پانزدهم اردیبهشت در کشور آغاز شده است.

به گفته آقاجانی، در سه ماه اول اجرای این طرح، دسترسی به خدمات درمانی 9 درصد افزایش داشته است و پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم 8 درصد کاهش یافته، در حالی که با ترویج زایمان طبیعی نیز سزارین 5 تا 8 درصد کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها