نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

محکومیت حبس مردان برای عمل وازکتومی حذف شد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح اصلاحات این کمیسیون در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور گفت: محکومیت ها برای مرد یا زنی که عمل وازکتومی یا توبکتومی را انجام دهد برداشته شد اما در مقابل، محکومیت های چند مرحله ای برای تیم پزشکی که این اعمال جراحی را انجام بدهند، وضع شده است.
کد خبر: ۷۰۳۵۶۱
محکومیت حبس مردان برای عمل وازکتومی حذف شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرگزاری مهر در باره آخرین اصلاحات طرح جنجالی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور افزود: در بررسی های کمیسیون بهداشت، برخی بندهای مربوط به حبس و مجازات افرادی که از روش های دائمی برای جلوگیری از بارداری استفاده کرده اند، حذف شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در طرح، هرگونه تبلیغات برای وازکتومی یا توبکتومی ممنوع و محکومیت قضایی برای آن تعیین شده و چارچوب هایی نیز برای وازکتومی یا توبکتومی برای موارد ضروری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این طرح، محکومیت هایی که برای سقط جنین در نظر گرفته شده بود همچنان به قوت خود باقی است.

رستمیان مجازاتهای درنظرگرفته شده برای پزشک یا تیم پزشکی که اعمال جراحی وازکتومی یا توبکتومی را انجام دهند شامل تذکر شفاهی، کتبی و تعطیلی واحد تجاری آنها بیان کرد.

بر اساس طرح مجلس که تیر ماه سال جاری در صحن علنی مورد بحث قرار گرفت و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون بهداشت فرستاده شد کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی، وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغ راجع به تحدید موالید و کاهش فرزند آوری ممنوع است و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی (2 تا 5 سال حبس) محکوم خواهد شد.

علاوه بر این، اشخاص حقوقی که هرگونه تبلیغی در خصوص تحدید موالید کنند توسط وزارت ارشاد باید شناسایی و به مراجع صالح قضایی معرفی شوند.

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت از طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها