استاندار کرمان گفت: طرح انتقال آب به زودی در کرمان عملیاتی می شود و انتظار داریم آب مورد نیاز استان برای مصرف شرب از چهارمحال و بختیاری منتقل شود و ظرفیت انتقال آب این طرح 180 میلیون مترمکعب است.
کد خبر: ۷۰۳۲۳۶
انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به کرمان

علیرضا رزم حسینی در گفتگو با مهر تاکید کرد: در کوتاه مدت باید منابع آب موجود در استان کرمان را مدیریت کنیم و نباید با استفاده غیر ضروری دیگران را در معرض مشکل قرار دهیم.

وی ادامه داد: با مسئولان ملی ، وزراتخانه و سایر دستگاههایی که میتوانند در این خصوص به استان کرمان کمک کنند مذاکره کرده ایم.

رزم حسینی افزود: طبق بررسیها تامین آب استان کرمان به صورت حوزه به حوزه حداقل 15 سال با تاخیر مواجه شده است و مشکلات کنونی نیز به همین علت است با این وجود هر زمان که شروع کنیم می توانیم جلوی مشکلات آتی را زودتر بگیریم.

وی گفت: بخشی از نیاز استان با اجرای طرحهای انتقال آب از استانهای دیگر حل می شود و همچنین انتقال آب از خلیج فارس نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب به زودی در کرمان عملیاتی می شود و امیدواریم این انتقال از چند ماه دیگر کلید بخورد و کارهای لازم در این خصوص انجام شده است.

وی گفت: در مرحله اول انتظار داریم آب مورد نیاز استان کرمان برای مصرف شرب از چهارمحال و بختیاری به کرمان منتقل شود و ظرفیت انتقال آب این طرح 180 میلیون متر مکعب است.

وی گفت: همان طور که قبلا گفته شد آب در استان کرمان از نفت هم مهمتر است و مردم باید این مهم را درک کنند و در صرفه جویی آب نهایت همکاری را انجام دهند.

نماینده مردم شهربابک نیز مشکل اصلی استان کرمان را کم آبی دانست و خواستار همکاری وزارتخانه های مربوط و مسئولان برای حل مشکل بی آبی استان کرمان و شهرستان شهربابک شد.

حسین فتاحی ادامه داد: طرحهای انتقال آب باید به صورت عملی در استان کرمان اجرا شوند و طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان نیز عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر برای انتقال آب به استان کرمان چاره اندیشی نشود به زودی با مشکل جدی برای تامین آب شرب مردم مواجه می شویم.

فتاحی ادامه داد: هم اکنون برای تامین آب در استان کرمان از منابع آب زیر زمینی استفاده می شود و هر روز از منابع موجود در استان کاسته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها