ثبت‌نام پایه اول دبستان از ابتدای خرداد آغاز می شود

تدوین شاخص‌های وظایف حرفه‌ای معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت بررسی شد و بر این اساس فرهنگیان در چهار رتبه طبقه‌بندی می‌شوند که رتبه نخست ۷۰ درصد آنها را شامل می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۸۲۸
رتبه‌بندی معلمان در 4 گروه برای افزایش حقوق

علیرضا منادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، اظهار داشت: بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و دیروز نیز در هیئت دولت بررسی و مقرر شد در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بررسی شده و برای اجرا ابلاغ شود و دیگر به مجلس ارائه نشود.

وی افزود:‌ افزایش ارتقای کیفیت معیشت و آموزش و پژوهش معلمان اهداف اصلی طرح رتبه‌بندی است و در قالب این طرح فرهنگیان به چهار گروه‌ تقسیم‌بندی می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ رتبه نخست در طرح رتبه‌بندی معلمان شامل 70 درصد آنها می‌شود که مواردی همچون 5 سال سابقه معلمی و گذراندن دوره‌های آموزشی از شروط آن است، فرهنگیانی که در رتبه نخست ساماندهی شوند، به میزان حقوق دریافتی آنها 450 تا 500 هزار تومان اضافه می‌شود. رتبه‌های بعدی شامل رتبه‌های دو، سه و چهار است که فرهنگیان با توجه به مدرک تحصیلی، سابقه کار و سوابق پژوهشی همچون تهیه مقاله و تألیف کتاب در این گروه‌ها دسته بندی می‌شوند.

منادی ادامه داد:‌ رتبه چهار بالاترین سطح در طرح رتبه‌بندی معلمان است و افرادی که در این رتبه ساماندهی شوند، تا سه برابر فوق‌العاده شغل را دریافت خواهند کرد و حقوق آنها به 4 میلیون تومان در ماه خواهد رسید.

وی بیان کرد:‌ یکی از درخواست‌‌های ما این است که در طرح رتبه‌بندی تمهیداتی فراهم شود که طی دوره‌های ضمن خدمت به‌عنوان امتیاز برای معلمان محسوب شود.

سید‌محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش نیز طی هفته جاری از پایان بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت:‌ در این طرح، فرهنگیان بر اساس تجربه، مدرک تحصیلی و تلاش در حوزه‌های علمی، پژوهشی و حرفه‌ای امتیازاتی را کسب می‌کنند و بر این اساس فوق‌العاده شغل آنها متناسب با امتیازات کسب‌شده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم در روزهای باقی‌مانده سال 93 طرح رتبه‌بندی معلمان برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و از مهر 94 مرحله عملیاتی آن آغاز شود. افزایش حقوق ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان 100 یا 150هزار تومانی که اعلام می‌شود، نیست بلکه فردی که موفق به کسب رتبه یک شود که شرایط آن نیز بسیار ساده است 70 درصد فوق‌العاده شغل آن افزایش می‌یابد.

بطحایی ادامه داد: معلمان درخواست دارند که حقوق آنها همانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها شود و در قانون خدمات کشوری شرایط و ضوابطی وجود دارد که کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند مانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها از آن استفاده کنند اما تفاوت میان کارکنان آموزش و پرورش با کارکنان دولت به‌دلیل این است که کارمندان سایر نهادها به‌دلیل برخی قوانین خاص از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند که منجر به افزایش دریافتی آنها می‌شود در حقیقت در دستگاه‌هایی که منابع آنها اجازه می‌دهد، خدمات رفاهی بیشتری ارائه می‌شود و کمک هزینه رفاهی بیشتری به کارکنان خود ارائه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
بابك
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
آیا در اركان های دولتی دیگر هم این همه مراحل هفت خان گذرانی برای افزایش حقوق است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
راست گفتن عقل بعضی از مردم به چشمشونه
كارگر عزیز
هرچند شغلت كارگری نیست تمام شغلهای شیفتی ۲۴ ساعت كار و۲۴ ساعت استراحت دارند از پرستار گرفته تا نیروی انتظامی ، یعنی شش ماه از سال تعطیلند
معلما فقط تعطیلیشون پشت سر همه و اسمشون بد در رفته
ح.م هنر آموز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
۰
۰
با افزایش حقوق چیزی درست نمیشود ای كاش شان وجایگاه معلم در جامعه حفظ شود.وقتی بنای جامعه ای كه ستون و پایه آن معلم است این همه دارای تزلزل و آسیب پذیر است چگونه میتوان به یك جامعه ایده آل رسید...
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
۰
۰
وعده های موكول به آینده بهترین راه فرار است؛ افزایش پیدا خواهد كرد مهم نیست این ماه در فیش چه داشتید مهم است
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
این ها فقط حرف و شعاره و هیچ وقت عملی نمیشه
درحقیقت كسی دوست نداره معلم جایگاه مناسبی داشته باشه و از انتخاب فانی به عنوان وزیر میشه اینو فهمید
علیرضا
United Kingdom
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
همیشه وعده سر خرمن میدند و تو بوق و كرنا میكنن. چرا از حقوق بردران سپاهی و ارتشی و روحانیت و كاركنان بانكها خبری نیست ؟ چرا افزایش حقوق این مشاغل نباید به اطلاع همه ی مردم برسه؟ جواب روشنه چون حقوق و مهمتر از همه مزایای آنچنانی دارند. معلمی = فقر و بیچارگی
فرجی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
به مربیان بهداشت در مدارس اهمیت لازم از نظر حقوق مزایا داده نشده
Jafar
United States
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
امتیاز و مزایا و كمك های رفاهی حق همه كاركنان دولت است اما سهم فرهنگیان صفر است چرا ؟ مگر آموزش پرورش وزیر، معاون پارلمانی و .......ندارد؟اول شخص مملكت و دوم شخص مملكت ایران باید به فكر معلمان باشند تا آنها را از فشارهای اقتصادی و تبعیض نجات دهند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
۰
۰
سلام یك خواهش داشتم . لطفا در اخبار انتقاد كنید كه چرا وقتی به حقوق تمام سازمانها مثل بانك و ...آن هم در فروردین 700 هزار تومان اضافه شد آب از آب تكان نخورد. تازه از قبلش هم حقوق آنها خیلی بیشتر از آموزش پرورش بود . اما حقوقی كه برای آموزش پرورش آنهم از چند ماه بعد قرار است بعد از این همه تحصن اضافه شود، بارها در رسانه ملی جنجال میشود؟ آیا اینست كرامت معلم؟ حتی با این افزایش كه با این همه دستگیری و زندانی معلمان انجام میشود، باز هم با مزایای سازمانها دیگر قابل قیاس نیست . آقای وزیر آموزش و پرورش آیا اگر با 25 سال سابقه و مدرك دكتری به خود شما یك میلیون و هشتصد دریافتی بدهند میتوانید یك خانواده متوسط 5 نفری را در تهران اداره كنید؟ متاسفم برای مسئولان مربوطه . معلمها زیاد هستند اما زیادی نیستند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها