گزارش هیأت مشاوره‌ای IMF پس از سفر به ایران صندوق بین‌المللی پول:

رشد اقتصادی ایران امسال به‌شدت افت می‌کند

صندوق بین المللی پول‌:

اقتصاد ایران به ثبات رسیده است

رییس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: اقتصاد ایران دوره سخت را پشت سر گذاشته و به دوره ثبات اقتصادی رسیده است.
کد خبر: ۷۰۳۱۳۷
اقتصاد ایران به ثبات رسیده است

مسعود احمد گفت: صندوق بین المللی پول مجموعه ای از 188 کشوری است که ایران یکی از اعضای مهم آن محسوب می شود که اخیرا گزارشی از وضع اقتصادی ایران تدوین و در مجمع عمومی صندوق بین المللی پول بحث شده است.

وی افزود: گزارش روی وب سایت صندوق بین المللی پول منتشر شده است.

رییس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این گزارش را می خوانند و می توانند دیدگاه بهتری به اقتصاد ایران داشته باشند و می توانند با چالش هایی که ایران با آن مواجه است، آشنا شوند.

وی افزود: فعالان و سرمایه گذاران می توانند درباره موفقیت های اقتصادی ایران یک نگاه هم به دست آورند.

احمد گفت: محدودیت های تجاری که اعمال شده بود تبعاتی برای اقتصاد ایران و تجارت داشته است و هر محدودیتی باعث کندی فعالیت های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها تاثیری بر اقتصاد ایران داشته است، افزود: در گزارش اخیر صندوق بین المللی پول به تاثیر این تحریم ها اشاره شده است.

نماینده صندوق بین المللی پول گفت: هر چند این محدودیت ها مشکلاتی برای اقتصاد ایران بوجود آورده اما عوامل دیگری نیز باعث کندی رشد اقتصاد ایران تا سال 2011 شده است.

احمد افزود: ترکیبی از عوامل باعث نوعی انقباض در اقتصاد ایران شده است که اخیرا با کم شدن محدودیت ها و سیاست های دولت جدید نوعی تغییر رویه را شاهد هستیم.

وی به پیشرفت های اقتصادی ایران با توجه به سیاست های اخیر دولت اشاره کرد و گفت: کمتر شدن محدودیت ها و چشم انداز پیش روی اقتصاد ایران این تصویر را به ما می دهد که ایران می تواند از پناسیل بالقوه اقتصادی خود دفاع کند.

رییس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول افزود: اقتصاد ایران برای یک مدت خیلی طولانی اقتصاد قوی بوده و تنوع خیلی خوبی در آن وجود داشته است.

«احمد» به تنوع زیاد در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: رویکرد سیاست های دولت جدید هم تثبیت اقتصادی، کاهش تورم و بهبود فضای کسب و کار با حضور بخش خصوصی و کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد بازار است.

وی افزود: نیاز است که نوعی آزاد سازی قیمت و یکسان سازی نرخ ارز در ایران صورت گیرد.

رییس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: برای بهبود وضع اقتصادی ایران نیاز است از همکاری بخش های بین المللی ارتباطات و شبکه های جاری استفاده شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها