محققان دانمارکی طرح مفهومی از یک باغ‌وحش جدید ارائه کرده‌اند که محل حضور بازدیدکنندگان را از طریق تونل‌های زیرزمینی، پل و رمپ‌های شیشه‌ای از حریم حضور حیوانات جدا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۲۸۰۶
باغ وحشی که بازدیدکنندگان را از دید حیوانات نامرئی می‌کند + عکس

حامیان حقوق حیوانات معتقدند، نگهداری از حیوانات در محوطه محدود و نامناسب باغ‌وحش اقدامی غیر انسانی محسوب می‌شود؛ خبرهایی نیز مبنی بر آزار و اذیت حیوانات از جمله در باغ‌ وحش لندن منتشر شده‌اند.

گروهی از معماران دانمارکی، طرح مفهومی از یک باغ وحش مدرن ارائه کرده‌اند که امکان حضور آسان بازدیدکنندگان در کنار حیوانات را بدون ایجاد هرگونه مزاحمت فراهم می کند.

این باغ‌وحش 300 هکتاری به سه قاره یا زیستگاه آسیا، آفریقا و آمریکا تقسیم می‌شود و دسترسی به هر قاره از طریق تونل‌های مخفی زیرزمینی، گوی‌های آینه‌ای شناور در هوا و پل‌های معلق امکانپذیر می شود.

قلب این مرکز یک میدان دایره‌ای شکل عظیم است که بازدیدکنندگان با بالا رفتن از دیوارهای آن می‌توانند دید کاملی نسبت به کل محوطه باغ‌وحش داشته باشند.

بازدیدکنندگان بوسیله دوچرخه، قایق، درون محفظه‌های مخصوص یا با پای پیاده از این بخش‌ها عبور می‌کنند و حیوانات نیز به راحتی در محوطه وسیع باغ‌وحش گردش می‌کنند.

طرح مفهومی ارائه شده توسط معماران گروه «Bjarke Ingels» در مراحل اولیه قرار دارد و انتظار می‌رود که بخش نخست این مجموعه عظیم سال 2019 به بهره‌برداری برسد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها